Erasmus welcome day

Idag är det fullt upp! Började dagen med att möta upp Laura, Daniel och Ruth för att tillsammans bege oss in till staden för att gå på det obligatoriska Erasmus welcome day. Erasmus welcome day är en dag då alla nya studenter från andra länder, så kallade Ersamusstudenter, träffas. Borgmästaren för Perugia skulle ha ett tal, och många andra viktiga människor. Nu kanske han framförde ett tal, men eftersom allt var på italienska så var det relativt värdelöst för mig att förstå vad dom sa. :P Jag fattade bara några ord här och där. Men det var kul ändå! Fick massa saker i en fin liten påse, bl.a ett blått kollegieblock. Men det blocket Daniel fick var mycket finare än mitt för det var lila, så jag snodde den från honom, och han var gullig nog att gå med på det. :)
'
Efter alla pratat klart och kören sjungit 200 låtar så blev vi bjudna på "buffé" utanför. Var mest smörgåsar och något att dricka, men det var riktigt gott ändå! :) När alla var "mätta" och "belåtna" så fick vi gå med på en guidad tur i Perugia om vi ville. Egentligen kändes det lite konstigt att bli guidad sådär, för jag har ändå bott här i över 6 veckor nu, men jag tyckte det kunde vara intressant att höra lite mer om historia om staden och alla byggnader. Vår guide var i alla fall jättesnäll och VÄLDIGT positiv! Skrattade typ hela tiden och det märktes att hon älskar sitt jobb. :) Sånt är alltid kul att se! Vi kollade på dom vanligaste sakerna, och jag fick lära mig en del, även fast jag sett det mesta förut som sagt. Men trevligt var det, och efteråt passade jag på att handla. :) Nu sitter jag på rummet och tänkte passa på att läsa lite innan jag måste gå iväg på middagsbjudningen med jobbet.
'
Jag kulle gärna lägga upp ett par bilder från idag, men jag orkar inte nu. :P Tog mig över 2 timmar (!) att ladda upp bilderna igår (Japp, internet här är såpass segt). :P Så det kommer när jag får mer tid. ;) Hoppas ni får en jättebra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0