Kämpar

Japp, nu kämpar jag faktiskt. Inte för något superjobbigt, som mitt liv, eller så, men jag kämpar för att komma tillbaka på fötter igen efter smällen i fredags. För den som missade det så har jag INTE varit i slagsmål, utan åkte på spysjuka/matförgiftning deluxe. Har fortfarande ingen större matlust, men jag är inte dum så jag vet att jag måste äta även fast det går tungt. :/
'
Förhoppningsvis blir jag klar med jobbet i nog bra tid för att hinna med lunch på stan, för jag är fortfarande lite för paranoid för att äta hemma. :P Korkat, jag vet, men det är så jag känner. :P Det jag gör idag är att stimulera cellerna och förberede inför våra experiment. Det vi har som plan att studera nu är om vårt ämne (PhSeZnCl) mimikerar ett annat ämne nämligen GPx. Om vi hittar resultat för att det gör det och vi får en bra pellet från våra stimuleringr så ska vi göra en SDS-page för att undersöka effekten på JNK och Erk. Och sen är vi typ färdiga. Låter kanske enkelt, men det kommer bli otroligt mycket arbete nu i ett par veckor till. Fast det kan jag ta, för då kanske jag kan vara ledig när Marcus kommer hit. :) Dessutom tycker jag att det är riktigt spännande nu när vi börjar få så bra resultat! :) Jag får verkligen lära mig mycket här och det är väldigt utvecklande! :) Drömmen är ju att jag någon dag ska kunna ta mig in på forskningsområdet, så att få arbeta på ett ställe som i stort sett bara är fokuserat på forskning är hur kul som helst. :)
'
Min jobbkompis Luca berättade förresten förra veckan att hans kompis ska ut och göra erasmus-utbyte i Sverige nu till våren, fast han visste inte vart. Idag fick jag höra att han ska till Karlstad! :D Så han ville jättegärna träffa mig och prata lite, vilket jag såklart ställer upp på! :) Roligt att dom vill komma till Sverige tycker ja! :) Så på onsdag ska jag försöka träffa dom två. :) Nu ska jag fortsätta leka med mina celler och se hur dom mår efter att ha blivit "ompysslade" med H2O2. ;)
'
'
Puss på er finingar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0