Kliar i fingrarna!

Vilket såklart är en metafor. Egetligen är mina fingrar väldigt lugna och det kliar inte alls. Jag har inga utslag eller så heller för den som tror det. Nej, nu pratar vi metaforer här. Egentligen hade det nästan varit bättre om det kliat i fingrarna "på riktigt", för då hade jag i alla fall kunnat göra nåt åt det. Men sån tur har jag inte!
'
Varför kliar det in fingrarna då kanske ni undrar? Eller så gör ni inte det, men jag tänker berätta ändå.
'
Jo såhär ligger det till: Jag är uttråkad. Jag vill shoppa, träna eller göra nåt annat skoj, men icke! Söndagar i Perugia är lika värdelösa som hår på någons fingrar. Dom finns där men gör ingen nytta. Allt är stängt, så det går inte att shoppa (om man inte åker utanför staden, men jag vet inte vart det ligger eller hur man tar sig dit och alla som vet det är skittråkiga och vill inte göra nåt idag), gymmet har av någon dum anledning stängt och simhallen stänger 13, vilket är helt värdelöst eftersom jag aldrig hinner dit i tid. Alla vill bara ligga på deras rum och vara tråkiga för dom flesta är bakfulla. Så alla använder internet samtidigt vilket gör att det tar 100 år att få något gjort. Men jag vill ju verkligen göra nåt!! :/
'
Igår höll jag på att tjata hål i huvudet på Marcus för jag var så uttråkad. Så efter en timme fick han nog. Men jag var fortfarande uttråkad. Så jag kollade på Heroes vilket bara gjorde mig irriterad. Missförstå mig rätt, jag älskar serien, men jag blir irriterad på hur dumma karaktärerna är ibland vilket säkert var planerat från författarnas sida. Sen såg jag massa fel dom gjort igår, och det hjälpte inte till det heller. En annan sak som jag inte förstår: Hur kommer det sig att ALLA, oavsett vilken förmåga dom än har, bara slutar använda den så fort Sylar är i närheten? :S Skitdumt ju! Kan man framkalla eld, så gör det då! Bränn skiten ur honom! Men nej då. Dom bara står där och låter sig själva bli dödade. Idioter... (Behöver jag säga att jag lätt blir irriterad när jag är uttråkad?)
'
Jag saknar Sverige nu. Då hade jag kunnat mysa hemma och sett på TV eller gått en promenad, tränat eller shoppat en massa fina saker istället för att ligga här och vara bitter. För dte är jag. Bitter. Men ska man se det positivt så har halva tiden här gått nu, och om 6 veckor får jag åka hem. Om mindre än 2 veckor kommer Line, om mindre än 4½ vecka kommer mamma och pappa och om exakt 5 veckor kommer Marcus. So the best is still to come. :)
'
'
Såhär ser det ut i mitt rum. :P Vackert ellerhur? ;) Nu ska jag fortsätta läsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0