Tiramisu

Jag skulle vilja skriva hur synd det är om mig, och att jag aldrig varit såhär trött och sliten i hela mitt liv. Men då skulle jag ljuga. Och vad är det för mening med det egentligen? Ljuga är dumt, så såhär ligger det till: Egentligen är det inte alls synd om mig. Ja, jag är trött och sliten, men det finns måååååånga som har det värre. :P Jag är trött för jag har sovit på tok för lite dom senaste dagarna. Först berodde det på att jag hade för mycket energi på söndagen så jag orkade inte somna på kvällen, så var det fullt upp igår under dagen och på kvällen hade vi middagen med jobbet. Middgen var otroligt bra förövrigt! Mycket god mat, gott vin och bra sällskap. Fast jag måste ändå erkänna något som italienarna antagligen skulle avrätta mig för på fläcken om dom fick reda på det. Men inget ska få hindra sanningen! So here goes:
'
Mammas "svenska" lasagne är godare... :P
'
Så med det sagt så kan jag fortsätta med att berätta att dom hade fest här igår. Hela natten. Och dom sket fullständigt i att folk behövde gå upp idag på morgonen. Så dom skrek, slog i dörrar, sjöng som galningen och levde apa. Mycket irriterande då jag verkligen behövde min sömn. Fast det verkade som om dom hade väldigt roligt om man ska se det så. :P
'
Min sömnbrist ledde i alla fall till att jag gått runt lite som en zombie hela dagen. Inte helt levande alltså. Men jobbet gick bra, trots att våra celler återigen begått harakiri. Men nu satsar vi på helt nya celler, så istället för fibroblaster från möss så odlar vi nu leukemiceller från en människa. Spännande va?! :D Jag fick i alla fall göra några experiment idag och det gick väldigt bra! Fick även beröm för att jag är så effektiv och duktig när jag arbetar. Vilket kändes roligt att höra då jag sjäv tyckte jag var otroligt seg och korkad idag (sömnbristen ni vet?). Hur som helt blev jag färdig med mitt arbete och sklle gå hem när Luca, en kille på labbet, slängde upp en stor ugnsform i famnen på mig. Gapande kikade jag på innehållet. Vilket gjorde att jag tappade hakan ännu mer! Den var i stort sett full med hemmagjord tiramisu som han gjort dagen innan! Och han ville bestämt att jag skulle ha den! :D Så istället för att träna idag så får det bli myskväll med en MASSA god tiramisu. Fast oroa er inte! Jag tänker bjuda mina vänner som bor här på den också! Absolut!...Typ... Kanske... Eller ja, fast i så fall bara liiiite! ;)
'
När jag kom hem fick jag även oväntat besök. Två tjejer knackade på och frågade om jag ville ha en gratis Red Bull. Normalt dricker jag inte Red Bull för jag tycker det är fel med energidrycker, men jag tackad för ovanlighetens skull ja och nu sitter jag här lika trött som innan jag hällde i mig den. ;) Dock är jag inte lika törstig som innan, så lite effekt hade den ju i alla fall. ;)
'
Som ni kan se är det inte synd om mig. :) Jag har det bra trots att jag såklart saknar mycket där hemma. Främst då Marcus. ;) Men tiden går fort nu och snart sitter jag hemma i soffan och drömmer mig bort till andra äventyr i nåt främmande land ska ni se! ;) Nu somnar jag snart, så jag sätter stopp här. ;) Hoppas ni haft en bra och händelserik dag. :)
'
'
Bild från google. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0