Birgitta

Jepp. Idag har jag haft namnsdag. Jag, farmor och mormor har alla namnsdag, så grattis på oss! :) Mitt mellannamn är ju Birgitta, för er som inte visste det. :) Så detta firades med pompa och ståt!
Eller, inte. :D Däremot så fick jag grattishälsningar från min familj och mina söta släktingar. :) Marcus däremot har inte sagt nåt. :P Fast det gör inget! Jag har aldrig koll på sånt där heller, så jag ska absolut inte klaga. Blev jätteförvånad när mamma skickade imorse, så jag visste inte om det själv ens. Fast det är roligt att busa med honom och kalla att jag är sur för att han missat det. ;)
Trots festiviteterna kring min stora dag (harkel) så har det varit en otroligt dryg dag. :/ Lorenzo tog en hel dag på sig att späda och tillbereda diverse lösningar, vilket ledde till att vårt enzym, som skulle starta hela processen som vi ville mäta, förstördes. Så det var en hel dag som gick till spillo. Och Marta hade fullt upp med examineringar av studenter, så vi kunde inte få nån hjälp där. Hon trodde igår att det skulle ta ca 1-1,5 timme. Men italienare som hon är så tog det istället 8 timmar. :P Men jag tycker om henne ändå! Hon är en sån otroligt vänlig själ! Jättegullig människa som jobbar hårt och alltid hjälper till om nån behöver. :) Vi hade egentligen också planerat att åka till sjukhuset med mig idag, så jag kunde ta bort stygnen på ryggen. Men som sagt, var vi alla upptagna, så det får väl bli på måndag istället. :) Det ska bli så skönt att få bort dom! Ska bli spännande att se mitt första riktiga ärr också! :)
Vädret har varit mindre bra idag. Det började störtregna och gick från att vara 28 grader varmt igår till endast 15 idag. Sen åskade det som bara tusan, och det var s simmigt här upp i "bergen", så det såg ut som det brann! Det var rätt häftigt att se måste jag erkänna! :)
När jag kom hem sent, var jag så åksjuk så jag kunde dö. Jag fick skjuts hem av Lorenzo och Luca, och eftersom jag redan var trött, vägarna är krokiga och Lorenzo körde väldigt snabbt och ryckigt så blev jag illamående. Så jag fick lägga mig och vila direkt jag kom hem. När jag vaknade gick jag ner och åt en pizza i matsalen och gick tillbaka till rummet och satte på en film. Det fick bli Avatar ikväll. Mycket bra film!!!! Jag såg den på bio, men har inte sett den sen dess, men ikväll var det dags. :)
Imorgon ska jag försöka ta mig iväg till den stora marknaden som dom har utanför staden varje lördag. Jag hoppas det är lika bra som alla säger, för jag ser verkligen fram emot det! Hoppas vädret går tillbaka till den där underbara sommarvärmen igen också, så jag kan få njuta liiite längre. :)
Ha en bra kväll snuttisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0