Bitterljuvt

Jag älskar att resa. Jag älskar att träffa nya människor, lära mig nya saker och uppleva saker/platser jag aldrig fått göra förut.
'
Men nu längtar jag verkligen hem.
'
Jag har ju som sagt varit hemma under helgen, vilket har varit helt fantastiskt, om än något stressigt. Jag landade 10.30 på Göteborg City airport på fredagen och ca 30 min senare hämtade Marcus upp mig. (Jag sa åt honom att komma senare så han slapp vänta på mig)
'
Vi stannade i Brålanda och köpte smörgås, och drog sen hem. Fast problemet var att Marcus bil har fått för sig att handbromsen är i, trots att den inte är det, så den varnar för det hela tiden. Dumt! Så innan vi hann hem fick vi lämna in bilen på Lecab för felsökning, vilket tog tid. Så undertiden gick vi och tog en fika, tog en liten promenad och kollade på alla djur på Djurmagasinet. Dock fick vi stränga order från mamma att inte köpa några djur. ;)
'
När bilen äntligen var klar var klockan på tok för mycket, och jag var hungrig som en varg, så vi drog hem omedelbums. Eftersom ingen varit hemma på flera veckor så var kylskåpet helt tomt. Så vi drog till ICA och handlade godis och annat gott inför kvällen. Jag köpte ALLT jag fick tag på! Vi beställde även hem varsin rulle från pizzerian för båda var helt slut och ville inte laga mat. Vi satte på en film och somnade i soffan ihopslingrade som två maskar. UNDERBART!
'
Dagen efter (när vi båda sovit i 12 timmar) så vaknade jag av att klockan ringde. Marcus gick upp och gjorde frukost, vilket bestod av amerikanska pannkakor, sylt och grädde samt en skål med olika frukter och bär med vaniljkesella till för min del och ett glas vatten med pressad lime i. Supergott!
'
Sedan fick jag skynda mig in till stan för att möta Line för en snabbfika. Det var jätteroligt att träffa henne igen, fast det var alldeles för kort tid för att hinna prata om allt. :/ Men men! Man får ta det man får helt enkelt! ;) Efter jag träffat henne och köpt en massa saker så åkte jag och Marcus först upp till Uddeholm för att fira Marcus pappa (där vi åt tårta som Marcus fixat) för att sedan bli bjudna på mat hemma hos min mamma och pappa i Munkfors. Maten var suveränt god kan jag säga! Och vi fick en riktigt god efterrätt! Mormor och farmor kikade även dom förbi en sväng, så jag fick prata med dom. Pappa upptäckte googels funktion "gatuvy" och blev helt fascinerad. :P Jag hade köpt med Macarons i olika smaker, vilket gick hem hos alla utom mamma. :)
'
När vi kom hem senare på kvllen stannade vi till på Max för att äta "kvällsmat", och sen såg vi färdigt filmen.
'
Söndagen blev även den alldeles för stressig eftersom jag var tvungen att köpa en massa saker inne i stan. Marcus gjorde mig sällskap och vi åt mat på O´learys (Vansinning god mat!!!). Eftersom jag fullkomligt ÄLSKAR tzatsiki så beställde jag in det (Kunde inte hålla mig). Detta resulterade tyvärr i att jag luktade vitlök heeeeela dagen, vilket inte var så skoj för dom som satt bredvid mig på planet kan jag säga! :P
'
Vägen till flygplatsen kändes tung, för jag ville inte åka. Men vi kom fram i tid och det var inte fullt lika jobbigt att säga hej då till Marcus den här gången, för nu vet jag att jag är hemma för gott snart. Flygresan gick bra, trots att motorn började låta väldigt underligt när vi startade, så jag var helt säker på att vi skulle få nödlanda någonstans. Inte hjälpte det när killen bredvid mig började göra "kors"-tecknet över bröstet. Kan säga att mina handflator blev lite svettiga då! :P
'
Hotellet var bra, och dom var supergulliga när jag kom dit! Dom fixade mat åt mig i restaurangen trots att den stäng för dagen för jag var så fruktansvärt hungrig då. Det är service det! :)
'
Idag kom jag tillbaka till Perugia och jag känner mig helt död. Jag är trött, hungrig och känner mig lite ledsen över att jag inte fick mer tid hemma. Fast nu är det ju nedförsbacke! Bara 6veckor och 6 dagar kvar tills jag ska åka hem, vilket känns skitbra. :) Sverige är underbart (Fast kallt!!), min lägenhet är underbar, min familj är underbar, min pojkvän är underbar och jag saknar mitt underbara liv där hemma.
'
Missförstå mig rätt. Jag är så glad för den här chansen. Det är en otrolig upplevelse på alla sätt och vis, och jag har träffat så många roliga och fina människor. Garanterat kommer tiden här gå jättefort, och i slutet kommer jag säkert se tillbaka på den här tiden med ett leende på läpparna och en varm känsla i bröstet. Italien är så underbart vackert. Jag saknar bara min kärlek och min frihet i form av ett eget hem.
'
File:East bridge karlstad 20061022 002.jpg
'
Bild från en underbart vacker stad vid namn Karlstad <3

Kommentarer
Postat av: Emelie

swiiiippp säger det så är du hemma igen gumman min!!!! hoppas allt är bra, jag ser att du har haft en underbar helg :) älskar dig bästis pusspuss

2011-11-01 @ 14:24:03
Postat av: Jag

Du har så rätt så gumman! Det är förövrigt jättekul att följa din resa! Vilket äventyr! Längtar tills jag får se dig igen så vi kan prata om allt som har hänt. :) Älskar dig med bästis! Pusspuss

2011-11-01 @ 16:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0