Chocken!

Tji fick jag! Ödets ironi är för rolig ibland! Vilken humor Gud eller vem/vad det nu är som styr här i världen har!
'
Idag vaknade jag som vilken lördag som helst. Gick upp, la mig igen (det var kallt!), gick upp igen och åt frukost. Lyckades få på mig träningskläderna och drog till gymmet. Väl där körde jag över 1 timme styrketräning (rygg och biceps) och sedan 30 min kondition. Körde hårt även idag, så när det var över gick jag till omklädningsrummet för att hämta mina saker, flåsandes som ett djur och svettig som bara den. Kollade lite snabbt på mobilen och såg att jag hade 5 (!) missade samtal från mamma samt ett sms. Det första jag tänkte var: "Nu har lägenheten brunnit upp eller så har vi blivit rånade. Fan också!"
'
Precis innan jag skulle ringa upp kollade jag smset: "Grattis! Du har fått stipendium från gustaf janssons fond på ** ***kr! :D
'
Jag höll på att svimma när jag såg det. Jag ringde genast upp mamma och frågade om hon drev med mig. Vilket hon inte gjorde!! :D Så jag gjorde ett glädjetjut och hoppade som en galning upp och ner så alla kollade på mig med förvånade ansiktsuttryck.
'
Glädjen är obeskrivlig! Tydligen tyckte dom att jag mitt arbete var viktigt. Tydligen ville dom satsa på mig. Tydligen såg dom hur hårt jag har kämpat. Och jag som hade gett upp hoppet!
'
Nu är jag nyduschad och det är ett under att jag inte drunknade så som jag ler hela tiden. Snart kommer några vänner och hämtar upp mig så ska vi se om jag inte kan få tag på en äggkokare. ;) Tänk om man fick så här bra besked VARJE lördag!
'

Kommentarer
Postat av: FARMOR

grattis mitt lilla hjärta, önskar farmor

2011-10-23 @ 10:29:23
Postat av: Jag

Tack kära farmor! :)

2011-10-23 @ 15:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0