Fräser

Shit vilken dag det har varit! Jag har fått jobba helt själv idag, vilket var lite tufft. Generellt är det ju inte så svårt, men det gäller att se till att man får varje moment utfört på rätt sätt annars är det kört. Cellerna vi arbetar med är känsliga och det är väldigt lätt att kontaminera proverna. Så idag har jag fått hålla tungan rätt i mun. ;)Men det gick riktigt bra, förutom en massa kommunikationsproblem som gjorde mig så otroligt irriterad (Hatar när folk inte lyssnar, avbryter och höjer rösten) så jag bad en kille hålla käften så jag kunde få prata klart. Jag var helt säker på att han blev skitsur, men det visade sig att han inte ens reagerat på det, utan kom och bad om ursäkt för HANS beteende. :P Herregud vilka kulturkraschar det blir ibland! :D Men det var skönt att vi inte blev ovänner iaf. :)
'
När jag kom hem från labbet var jag helt slut. Jag var tom så trött att jag tog bussen hem! :P Så efter att ha pratat lite med Carmen, min rumskompis (supergullig tjej!!), så vilade jag i nästan 1 timme och drog sen iväg till simhallen där jag avverkade 1,5 km bröstsim. :) Jag känner mig supernöjd med det, för jag hade inte så mycket tid på mig. :) Sen har några andra saker hänt idag:
'
*Jag har fått prata med min sötis Emelie!
*Jag fick höra att jag inte fick stipendiet från Munkfors, enbart baserat på det faktum att jag inte bor i Munkfors kommun. :/ Skittrist eftersom jag är snudd på överkvalificerad för att få det annars.
*Jag har INTE malignt melanom (hudcancer), vilket är superbra!
*Jag har fått lära mig att pratar man nog mycket om sjukdomar och död med italienska män, så vill dom ta sig på pungen. Detta för att på något magiskt sätt be att det inte ska drabba dom. (???)
'
Och såklart det viktigaste: Världens bästa mormor fyller år idag! :D Grattis mormor!!! <3<3<3
'
'

Kommentarer
Postat av: Line

Vad skönt att du inte hade cancer (det måste ha funkat att jag höll tummarna;)), men trist att du inte fick nåt stipendie. Men fick du inte något annat tidigare? Jag har ngt svagt minne av det; eller så är det kanske inbillning:)

Lite udda det där med pungandet, du kanske ska ta och börja med nåt liknande. Chocka alla sen när du kommer hem igen med dina konstiga italienska vanor:P

2011-10-13 @ 18:08:04
Postat av: Jag

Ja antagligen var det pga av dina tummar som det gick bra. :) Så tack! ;) Ja, jag tyckte det var trist. :P Men du minns rätt. Jag fick ett mycket större stipendie från Swedbank, så jag kan inte klaga egentligen. :P Och det där med pungen ska jag absolut försöka inkorporera i svensk kultur! ;)

2011-10-14 @ 10:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0