VF

Såg nyss på VFs hemsida vilka det var som fått stipendium från den fonden jag sökte. För det mesta tyckte jag att det var bra personer som fått stipendium, fast jag tyckte mig se ett visst mönster. ;) Det som förvånade mig var att vissa av dom som fått det inte alls bodde i Munkfors. Och vissa av dom har redan tagit examen! :/ Motiveringen till att jag inte fick stipendium var att jag inte uppfyllde kraven för att få stipendiet. Och den enda anledningen som jag kunde se i så fall var just att dom som bodde i Munkfors skulle få företräde.
'
Tydligen måste det ha varit något annat.
'
Såhär står det om fonden på hemsidan: "Avser studier vid högre läroanstalt eller praktiska studier i Sverige eller utlandet. Företräde för personer bosatta inom Munkfors kommun."
'
Hur kan en universitetsutbildning på 4 år (magisterexamen) i biomedicinsk laboratorievetenskap, med biomedicinsk analytikerbakgrund inte uppfylla dom kraven?
'
Nu är det ju så att jag redan fått ett jättebra stipendium från Swedbank, så jag kan absolut inte klaga. Och jag tänker definitivt inte missunna alla dom som fått stipendium. Men det hade varit skönt med en "bonus" ändå. :P Jag vet att jag är löjlig, men är det inte typiskt? Mycket vill ha mer.
'
Fast jag tänker inte sitta här och vara bitter. :) Jag är i ett otroligt vackert land, jag har träffat jättetrevliga människor, jag har åter igen fått möjlighet att uppleva något fantastiskt som är få förunnat(Hur många får chansen att bo utomlands och jobba som jag gör först i Kanada 1 mån, sen Shanghai 3 mån och nu Italien 3 mån och få betalt för det liksom??), och framför allt så har jag världens bästa familj, pojkvän och vänner. <3
'
Så jag vill avsluta med att säga: Grattis alla stipendiater och lycka till med studierna! :) Nu ska jag gå och leka med mina celler. ;)
'

Avser studier vid högre läroanstalt eller praktiska studier i Sverige eller utlandet.
Företräde för personer bosatta inom Munkfors kommun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0