Matsalen

Dagarna bara går och går, och jag måste erkänna att jag börjat fundera på vad det är jag vill se här innan jag åker hem. Det skulle ju kännas dumt att åka hit och inte se det som erbjuds liksom! Men samtidigt hade ju jag och Marcus tänkt åka hit och kolla runt över nyår och fira min födelsedag här, så då vill jag ju uppleva saker med honom. :P Jag vet att jag bara varit här 1½ vecka, men det är ju inge fel att börja fundera lite ändå. :)

Idag har det varit lugnt. Min kompis Lorenzo på labbet strulade till det med våra celler bara, men jag hoppas han lyckades lösa det tillslut. Han är en väldigt trevlig person, men jag måste nog säga att han är lite slarvig, om jag får säga så! Han lyssnar inte, gör massa fel och blir defensiv när läraren påpekar det. Han är väl stolt, som alla italienare antar jag. ;)

Jag är ensam på rummet nu också! Min rumskompis flyttade ut, för hon hittad ett ställe närmare stan tillsammans med 3 andra tjejer. Hon tyckte att det var för långt att gå in till stan (20-25 min) plus att hon var sur över att vi inte har kök. Så hon flyttade. :P Jag gråtar inga floder över det direkt, men jag hoppas att det inte kommer in nån ny jöns här nu bara. Ska jag få en nya rumskompis vill jag ha en pigg, glad och öppen person!

Där jag bor finns det en matsal, där vi studentar äter relativt billigt. Det är inte många som jobbar där, men en av dom är en kille som är ca 30 eller nåt. Han har börjat prata lite med mig, och sedan han började göra det har jag märkt att jag får mer mat än förut. Vilket jag tycker är jättebra! :) På tal om mat, så tycker dom att jag är jättekonstig som äter rå paprika. :P Dom reagerade på samma sätt när dom såg att jag gjorde det, som jag gjorde när Emelies kompis "Katten" (Henrik) begärde kall, rå potatis dagen efter nyår för att bota hans baksmälla. :P

Jag börjar bli bättre från min förkylning nu också, så egentligen hade jag tänkt gå och simma idag. Dock visade det sig att jag hade missförstått vart bassängen var, så jag hoppade över det idag. När jag kom hem fick jag däremot se att gymmet ligger närmare än jag trodde, så om det blir som jag tänkt imorgon så ska jag nog avlägga en visit där. Blir galen av att bara sitta på rumpan! Okej, jag går väl ganska långt varje dag, och staden ligger ju på ett berg, så det är bättre träning än vad man kan tro... Men ändå! Sånt räknas liksom inte.

Jag vill ha en utmaning!

Jag vill ha träningsvärk!

Jag vill köra skiten ur mig på ett riktigt träningspass!



Nu ska jag ta och skutta iväg till duscharna. Känns skönt att få spola av sig efter en riktigt varm dag!
Ha det bra allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0