Snart helg

Finns det något underbarare än att inse att man snart ska få vara ledig ett par dagar? :) Inga krav, ingen stress utan bara några dagar att göra precis vad DU vill? Fredag är ju en sån dag oftast. :) Dagen innan man kan ta helg. :) Idag skulle jag bara fixa några småsaker innan jag kunde ta helg. Easy breezy dag liksom. Problemet var bara att när jag kom till labbet imorse så visade det sig att Lorenzo var "sjuk". Jag tyckte han mest bara såg lika trött ut som oss andra, men han gick hem i alla fall... Fast vad vet jag? Han kanske var sjuk på riktigt. Han kanske var rent av döende i influensa eller nåt fast det inte syntes?
'
Oavsett så innebar detta i alla fall att jag måste göra både hans och mitt arbete nu. Och det har jag inte tid eller lust med idag. Men hellre att jag gör det än att Marta ska behöva ta på sig mer jobb. Stackaren jobbar på tok för mycket. Fast samtidigt hade jag hoppats på att få äta lunch i tid för en gångs skull och inte 4 timmar efter jag skulle ha gjort det. Men förhoppningsvis kan jag fixa det relativt snabbt och åka "hem" sen. :P
'
På tal om att åka hem! Om precis en vecka så har jag landat i Sverige. Fy vad jag längtar! Fast jag fick höra att jag kunde ha fått stanna hemma 5 dagar istället för 3 så det var synd. Tydligen fick jag ledigt den 31/10 och den 1/11 är en helgdag, så jag behöver inte vara här då. Jag kollade såklart om jag kunde boka om mina biljetter, men det gick inga flyg då tyvärr. Men men! Jag får i alla fall 3 underbara dagar med mig snutt, och det är mer än inget! :)
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0