Äntligen framme

Hej alla glada! Nu är jag framme i Perugia, och har fått internet fixat, vilket känns superbra! Något som inte är så skoj, är att jag är jätteförkyld. :( Jag hostar som en galning, är snuvig, ont i hela kroppen och har feber. :( Jag önskar att jag kunde säga att jag fått vara hemma och vila, men icke sa nicke. Igår var jag tvungen att fixa registreringar, få matkort mm, så det slutade med att jag gick ÖVER 2 MIL igår!!! Skitbra när man mår dåligt! Jag mådde så dåligt så hela min kropp skakade, men jag kunde inte göra mycket åt det. Mindre roligt var det också när jag kom fram till ett ställe som låg 5 km från där jag bor för att anmäla mig och inser att jag inte har med mitt pass. :/ Så hon som jobbade där var supergullig oh gjorde så gott hon kunde utan att ha mitt pass, men jag fick ändå vända på klacken och gå tillbaka hem för att hämta passet. När jag kom tillbaka hade hon gått hem, men hon hade gett mig lappen jag behövde, och sa att jag kunde bara visa upp den tillsammans med mitt pass, så var det okej sen. När jag då kom dit andra gången fick jag hjälp av en gubbe istället. Jag lämnade fram mitt pass tillsammans med pappret till honom men då blev han skitsur och slog näven i bordet och började skrika på italienska och tog fram en teckning med nån sur gubbe och ställde framför mig. Jag fattade nada av vad som hände, men när han hållit på och dumma sig i över 20 min trots att jag förklarade att jag inte kunde italienska, så blev jag irriterad. Så jag började prata tillbaka på svenska. Först då insåg han att det kanske inte var sån stor idé att hålla på och bråka, så han tog mina saker och på mindre än 5 min hade han gjort det han skulle, vilket var att kopiera mitt pass och häfta ihop två papper. Snacka om att slösa energi! :/

Annars har jag det bra, förutom att jag känner mig helt död. Rummet är okej, fast jag har inget kök. Förhoppningsvis kan jag dock byta boende efter den 16/10 för då kan jag få ett rum med gemensamt kök om jag har tur. Tjejen som ska bo i mitt rum kommer inte förrän imorgon, och är tydligen från Ungern. Hon ska plugga matte som jag förstod det. Förhoppningsvis är hon snäll, pigg och glad och inte en surtant, för då blir jag nog vansinnig! :P Känner att jag orkar inte med en surtant nu. :P
Det är även förvånansvärt få som pratar engelska här också! Jag trodde betydligt fler skulle kunna engelska, men det är verkligen få som vågar prata med mig. Trots detta är dom flesta otroligt hjälpsamma. Nu ska jag försöka mig på att ta bussen och träffa min "kollegor". Egentligen skulle jag behöva vara hemma och vila, men jag vill iväg ändå. Förhoppningsvis nyser jag inte på nån, för det skull nog ge ett ganska dåligt första intryck. ;) Stan är otroligt fin, vädret är bra (varmt!) och jag tog en massa bilder igår när jag strosade (gick) runt, så får jag tid senare ska jag visa er dom.

Ha det så bra nu gullungar!



Tänk om jag fick bli såhär brun igen när jag är här! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0