Galna gubben

Nu vet jag vad den där gubben försökte säga mig igår med tecknigen han satte framför mig. Han tyckte att jag förtjänade dödsstraff. Charmigt va? ;) Den människan var ju helt klart förstörd i huvudet.

Oh, well!

Annars flyter det på bra här i söder. Jag börjar få några bekanta nu, så det är skoj! Och jag har även träffat dom på labbet idag, vilket var otroligt trevligt. Fast det var verkligen ett stort porjekt att hitta rätt när jag skulle dit, så jag har säkert sagt "scusi" (ursäkta) 200 gånger idag. :) Men jag hittade tillslut! Plus att jag blev bara några minuter sen, vilket dom förklarade för mig var jättebra, för alla var alltid sena till allt här i Italien, så jag skulle aldrig behöva skämmas om jag are sig kom 5 min sent eller 30 min för den delen. :P Jag ser verkligen fram emot att få jobba med mitt projekt, då det verkar riktigt intressant. Missförstå mig rätt, det kommer bli tufft och dom har höga krav på mig, men jag ser fram emot utmaningen. :)

När jag kom hem från labbet så sov jag lääääänge. Förkylningen är inte alls nådig nu, och jag känner det i hela kroppen. :( Men när jag vaknat till knackade nån på min dörr helt oväntat, så jag skyndade mig dit. Det visade sig vara en av tjejerna på labbet (som inte kan engelska) och hennes kompis som ville bjuda mig på mat. Jag blev såklart superglad så vi gick tillsammans till Menza, vilket är typ en matsal, och åt tillsammans där. Båda tjejerna var supergulliga och det var verkligen trevligt med lite mäsklig kontakt! :) När vi satt där och åt, kom en av killarna jag träffat här nere fram till mig och frågade hur det gått med allt. :) Han bjöd även med mig ut ikväll tillsammans med hans kompisar. Men tyvärr kunde jag inte bli med för jag känner mig alldeles för matt och slö. :(

En mindre rolig sak fick jag höra när jag pratade med mamma förut. Pappa hade tydligen sett att det var en jättestor rättegång här i Perugia nu, för det var en brittisk tjej som blivit halshuggen här i stan av tre killar. Två hade tydligen hållit i henne och den tredje skar halsen av henne. Usch och fy säger jag bara! :( Stackars hennes familj liksom! :( Hur kan man göra så mot någon? :( Så det var stor mediaövervakning här nu när rättegågen hålls. Igår när jag var ute såg jag en massa nyhetsteam, men jag visste inte vad det gällde, men tydlligen var det denna hemska tragedi det gällde.

Nu ska jag åter igen sova så min kropp får den vila den behöver nu. Här är i alla fall lite bilder









Nu önskar jag verkligen att jag hade svensk choklad med mig. Det hade varit gott nu det! :)

Sov gott sötnosar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0