Måndag 5/9

Nu är flygbiljetten bokad till Italien! :) Känns konstigt att bara boka enkel resa, men än är upplägget inte klart så jag kan inte bokat annat än. :P Jag måste erkänna att livet känns lite som en berg-och-dal-bana nu. Det är svängar upp och ner hela tiden. Och då menar jag inte att jag själv är manodepressiv, utan att det händer många saker nu. Vissa bra, andra riktigt tråkiga. :/
'
Som ni vet fick jag en resa av mina föräldrar till Grekland där hela familjen skulle åka iväg. Allt gick superbra med flygresan dit och hotellet var jättebra. Dagen efter vi kom fram (När vi skulle flyga till Karpathos) blev vi rånade.
'
Min cykel blev stulen precis utanför mitt hem, och trots superduperförsäkring och det faktum att cykeln var i splitter nytt skick och knappt 3½ år, vill inte försäkringsbolaget ge mig pengar för den. Då vann mamma en cykel i lördags på Super Saturday som jag ska få.
'
Jag pratade med chefen för laboratoriemedicin norra Värmland om sommarjobb och fick positivt besked. Alltså skulle jag inte behöva oroa mig om pengar under sommaren. Men jobbet visade sig i slutet bli i Torsby. Inget illa gentemot varken jobbet i sig, eller Torsby för den delen, men pendlandet var skitjobbigt!
'
Jag, Gudrun (Marcus mamma) och Marcus får en hotellhelg i Varberg och får åka till Ullared, då blir pappa jättesjuk och får läggas in på Infektion i Karlstad med dropp och syrran får magsmärtor och får åka in på akuten i Umeå.
'
Igår kväll fick jag ett otroligt bra besked som verkligen lyfte en stor vikt från mina axlar, men idag kom nyheter om ett annat ärende som gjorde mig ganska skakis och nervös. :/ Egentligen är det säkert inget att oroa sig för, men just nu känns det jobbigt. :/
'
Och så fortsätter det.
'
Men jag ska försöka fokusera på dom bra sakerna som händer. Och jag tror det kommer bli riktigt bra framöver. Jag känner att jag egentligen skulle vilja ha mer tid att förbereda mig inför resan, men nu är det mindre än 3 veckor kvar innan jag åker. :P Så jag får bli effektiv istället! :) Förhoppningsvis får jag träffa Marcus också så ofta det går innan jag åker. :P Ska hinna med att träffa andra också. :) Nej, nu brinner datorn snart upp.
'
Ha det bra sötnosar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0