Resonemang

Ibland blir jag nästan mörkrädd när man hör hur vissa resonerar. Visst att alla har rätt till en åsikt, och att man tycker olika om saker, men vissa saker är aldrig okej enligt mig. Jag tycker t.ex inte att det är okej att hata en annan människa enbart baserat på deras hudfärg. Jag tycker inte det är okej att stjäla andras saker eller misshandla nån. Visst kan jag bli förbannad (som när dom stal min cykel) och känna att jag skulle vilja ge dom skyldiga en fet smäll, men sen om jag skulle göra det om chansen presenterade sig är en annan sak. Mord är också helt ofattbart. Självförsvar en en sak, men att ta en annans liv för att man känner för det. Galet!
'
Jag tycker även inte att det är okej att människor, framförallt poliser, tycker att tjejer som klär sig på ett visst sätt förtjänar att bli våldtagna av nån sinnesstörd idiot. Det är som att säga att en kille förtjänar att misshandlas brutalt, till den grad att misshandeln i all evighet kommer avspeglas i det han gör. Att han förtjänar att vara skadad resten av sitt liv. Bara för att han hade fel kläder. Eller fel färg på kläderna.
'
Det är ju helt sjukt! Jag ska ta mig fasen kunna gå ut naken om jag så vill, utan att nån har den mista rätt att lägga så mycket som ett finger på mig! Om det dom säger skulle vara sant, borde det ju sitta en varningslapp på kläderna när man köper dom. "Varning! Bör ej användas med en snygg topp då detta kan resultera i att du blir våldtagen".
'
Hur kan man anse att någon förtjänar en annan människas ondska? Att man förtjänar att bli ett offer? Och inte nog med det, när man väl blivit offer för någons illvilja så blir det oftast flest konsekvenser för offret! Det är verkligen inte klokt...
'
Går man igenom något traumatiskt kommer det alltid att finnas där bakhuvudet. Det förföljer personen. Det är det straff alla offer får. Men förtjänar dom verkligen det? Samma sak är det med djur. Djurplågeri kommer aldrig att vara okej i min värld.
'
Jag såg på Oprah Winfrey show igår då det var med en kille som hette Clayton. Fram tills han var 6 år blev han misshandlad varje dag. Han kedjades fast i en pytteliten garderob, helt utan anledning, och kunde få stå där inne i flera dagar. Utan mat. Han fick stå och sova för det var så litet utrymme. Skrek han hällde dom diskmedel i munnen på honom. Samtidigt som dom skrattade och tog bilder. Han hade fått jättefula utslag på halsen efter diskmedlet, för dom torkade aldrig bort det. Han kunde inte gå på toaletten utan fick kissa och bajsa på sina fötter. Och när han gjorde det tog dom hans avföring och smetade i ansiktet på honom. En gång kissade även pappan på honom som straff för att han kissat på sig när han var fastkedjad i garderoben.
'
Förtjänade han det? Den som tycker det borde omedelbart gå till polisen och lämna in sig själv, för då är den personen onekligen helt j-vla sjuk i huvudet. Som tur är räddades han av en ung polisman som valde att gå på sin instinkt. Hans pappa och styvmor resonerade att det var helt okej att göra så. Och när dom blev tagna av polisen skyllde dom det på pojken.
'
Som sagt... Ibland blir man fan mörkrädd.
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0