Rom

Nu är jag framme i Rom och har pratat lite med mamma, pappa och Marcus på Skype. Resan har gått bra, fast som väntat grät jag som ett litet barn när jag skulle lämna Marcus. Jag hatar att vara ifrån honom. Han är ju min älskling! Min snutt! Så ajg blir alltid ledsen när han inte är med mig. Men så är det nu. Gårdagen var i alla fall helt underbar, och vi hade superskoj tillsammans. En heldag bara han och jag var precis det jag ville ha innan jag åkte. :) Vi gjorde en massa skoj! Han överraskade mig med frukost på sängen, sen shppade vi det sista till mig, fikade, spelade biljard, åt sushi, tog några drinkar på diverse barer och sen drog vi hem och myste. :)

Idag kom vi iväg senare än planerat, och när vi kom till Gbg insåg vi att vi inte visste alls vart Landvetter låg. Men det gick bra ändå! Jag kom med flyget, fast jag blev nervös när jag stod vid min gate och dom börjde ropa på mig i högtalarsystemet! :P Det visade sig att jag skulle ha en handikappad person bredvid mig på planet, och dom ville att vi skulle byta plats. Givetvis gick jag med på det! Så det var inte så illa som jag trodde. :P Jag missade helt att shoppa på taxfree också, men jag offrade det för att få vara lite mer med Marcus, och det beslutet ångrar jag inte en sekund.
'
Från flygplatsen tog jag tåget vidare till Stazione Termini och frågade efter hjälp så jag hittade hotellet. Hotellet ligger ganska så nära, så det är bra, för min väskor väger hur mycket som helst! Hotellet i sig är ganska så fint och jag längtar tills frukosten imorgon, för jag är jättehungrig nu, men vågar inte direkt gå ut ensam. Så nu ska jag sova i alla fall, innan jag fortsätter min färd till Perugia imorgon.

Jag kan trösta er med att det är väldigt varmt här, men det regnade lite när jag kom med tåget. Annars verkar det jättebra! Hoppas ni har det bra hemma i Sverige!

Kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0