Mexico!

Idag stod plugg på schemat. :) mer specifikt så har jag pluggat histologi, eller vävnadslära, som det heter "på svenska". ;) jag har även plockat här hemma och sorterat lite så det skulle bli lite ordning. Jag gillar verkligen inte när det är stökigt och oorganiserat här hemma, så då är det bra att ta en halvtimme då och då och städa lite. :) jag åt även av min nyupptäckta pumpasoppa som jag gjorde igår. Den bestod av lök, purjolök, selleri, morötter, sötpotatis, pumpa, hönsbuljong och sedan smaksatt med citron och riven ingefära. Som vanligt när jag soppa så gjorde jag en puré av allt och åt den tillsammans med lite lätt crème fraîche. Och det blev riktigt gott! En väldigt trevlig soppa i höst om jag får säga det själv. :) jag testade även att göra friterade lökringar av den löken som blev kvar, och även om dom inte såg helt perfekta ut då var som skitgoda! :) kul när man hittar nåt nytt att laga iordning. :)

Sen har jag kört BodyPump idag, vilket var lika roligt som vanligt, men jag blev svettigare än vad jag brukar bli idag! Missförstå mig rätt, jag brukar svettas ordentligt, men idag var något extra! :P fast det tar jag bara som ett bra tecken, för då har man jobbat extra bra. ;) så nu sitter jag nyduschad och nöjd i soffan och bara längtar tills morgondagen då jag ska iväg på massage. Ska bli helt fantastiskt skönt nu det! :P och välbehövligt! Min rygg skriker efter uppmärksamhet nu, och imorgon ska den få sig en omgång. ;)

Nu orkar jag inte babbla på nåt mer. |
:P ha en bra kväll snuttisar och sov gott! ;)

Btw så har jag och Marcus börjat kolla på resor till Mexico i december! :P hittade en skitmysig resa dit, men vi ska ändå fortsätta kika lite innan vi bokar nåt. Men fatta vad roligt ändå!! :D viva la tacos!! ;)

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0