You raise me up

Nu är sommaren i stort sett över och hösten nalkas. Jag tycker att alla årstider är vackra på sina egna sätt, men jag måste ändå säga att jag har varit besviken på sommaren som varit och jag hoppas verkligen att hösten kan bjuda på bättre väder och bättre tider. ;) Det är även slutspurt på skolan, även fast jag ha några tentor kvar att göra och ett litet examensarbete. Men det ska bli så skönt när allt är över och jag får ge mig ut i den "riktiga" världen och börja jobba. :) och förhoppningsvis kan jag hitta ett roligt och utmanande jobb som jag trivs med också, annars är det ju inte så bra. ;P
 
Men nog om var som komma skall. ;) det är ingen idé att planera för mycket oavsett, för som man säger: "if you want to amuse God, make plans". ;) 
 
I fredags höll jag ganska låg profil, för jag kände mig inte på humör. Men efter ett grymt roligt (och sjukt jobbigt) BodyPump-pass så blev jag gladare. :) träffade en supertrevlig instruktör och sen på kvällen kollade jag på filmen "The Hunger games". Den filmen är så otroligt bra! Jag älskar den verkligen! Jag är inte direkt en blödig människa (även om jag blivit mycket blödigare dom senaste åren) men filmen hann knappt börja innan jag satt och grät som ett litet barn!! :P så har ni inte sett den, SÅ SE DEN!!! :D 
 
Lördagen var också ganska lugn. Läste lite och plockade här hemma. Igår träffade jag min sötnos Emelie och vi drog till bergvik och handlade lite. Jag köpte bara ett halsband som jag suktat efter i några veckor nu, för jag vill spara så mycket som möjligt inför hösten. För skulle det vara så att jag och Marcus åker på semester så vill jag passa på att unna mig nåt då, istället för att köpa kläder som jag inte behöver. :P men det är alltid kul att umgås med Emelie, och vi passade båda på att handla lite mat när vi ändå var där. :) jag har ju bara min cykel annars så det är inte så skoj att köpa en massa stora saker för då får jag knappt hem dom. Men nu kunde jag köpa massor! :)
 
För övrigt så saknar jag Marcus alldeles för mycket nu, så om nån känner för att åka till ringhals och kidnappa honom så jag får hem honom idag så skulle jag vara evigt tacksam! ;) 
 
Tips på en riktigt god maträtt förresten:
 
Pasta med lax i citronsås
 
Koka fullkornspasta. Blanda lätt crème fraîche med matlagningsgrädde, koka upp, ha i en halv tärning grönsaksbuljong. Tillsätt salt, vitpeppar och färskpressad citron. Smaka av. Häll i broccoli. Skär upp laxen i bitar och tillsätt till såsen. Koka i ett par minuter tills allt är färdigt. Ät och NJUT! :) 
 
Nu ska jag fortsätta plugga! :D ha en bra dag snuttisar! ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0