5 år tillsammans! <3

Det blev visst en liten bloggpaus! :P inte för att jag haft lite att berätta om, snarare tvärtom! :P det har varit fullt ut ända sen Marcus kom hem. :D jag orkade ju som vanligt inte sova ordentlig när jag visste att Marcus var ute på vägen. :( så natten till fredag blev det inte många timmars sömn. :/ men vi kom upp och hann till Bilprovningen i Karlskoga i tid. :) tyvärr blev det ombesiktning, men det var inte många saker som ska fixas, så det var ju bra ändå. :)

När vi var färdiga där så drog vi till Örebro på shopping vid mariebergsgallerian. :) men trots att det var fullt med affärer så hittade vi inte så mycket. :P jag hittade två träningstoppar, en kavajjacka och ett läppglans. :P men det var ändå en mysig dag! :) vi passade även på att äta kinabuffe, för oftast brukar jag vara allt annat än sugen på kinamat (är fortfarande lite förstörd från Shanghai. ;P) men den maten vi fick där var riktigt bra! Dom var väldigt duktiga med kycklingen och dom hade massa grönsaker till. Vilket gillas skarpt! ;) på kvällen när vi kom hem drog Marcus iväg till gymmet och jag låg som ett kolli hemma i soffan och halvsov. :P sen när han kom hem åt vi kyckling i pitabröd och kollade på film :)

Igår var det som tidigare nämnt vår 5-årsdag. :) fast dagen började med en tur till Sunne på dop. :) lilla Nellie skulle döpas, och det var ett väldigt mysigt dop. :) efteråt visste vi inte vart vi skulle på fika, men vi tänkte att vi bara skulle följa efter dom andra. Problemet var bara att alla åkte åt olika håll!! :D så helt plötsligt var vi mitt ute i ingenstans och skrattade så vi höll på att dö. :P vi trodde nästan att dom skämtade med oss. Tillslut fick jag tag på Peter så han kunde berätta för mig vart vi skulle åka. Och väl framme i det väldigt kalla huset så blev vi bjudna på smörgåstårta och vanlig tårta. :) så mysigt så! :)

När vi kom hem så somnade jag åter igen i soffan (trött tjej!), och sen drog vi iväg till nya via appia och åt på deras black rock bar. Konceptet innebär att man beställer in det kött man vill ha, så får man in den på en riktigt varm sten så får man grilla själv! :) sen får man plocka tillbehör själv i en buffé. :) så jäkla mysigt!!! :D det var supergott, och stämningen var härlig. :) jag beställde in kalvytterfile, och Marcus lamm. :) sen skulle vi båda beställa in mintglass med nougatpannacotta och chokladfudge, men det var ett företagsgäng där som hade köpt alla utom en, så Marcus fick den. Jag offrade mig istället och tog crème brûlée med rommarinderad annanas och annanasglass. :P och när jag smakade på min dessert så ångrade jag mig inte en sekund. Min dessert vad gudomligt god, och även om Marcus fick en supergod dessert han med så tror jag nästan att min var bättre. :P

Idag har vi tvättat, diskat, jag har totalförstört en skärbräda genom att lägga den på en varm spisplatta(ooooops!!), vi har varit in till stan och kikat lite, ätit sushi, och sen drog vi båda iväg på träning. Tyvärr kom jag iväg ganska sent, så min uppvärmning fick bli att jag i stort sett sprang dit, sen körde jag 25 min på crosstrainern, cyklade 15 min och sen körde jag magträning. Kondition alltså! Något jag onekligen behöver nu. ;)

Sen var tanken att jag skulle gå hem, men det visade sig att en tjej som jag fått lite kontakt med, Mona, var och tränade samtidigt som mig. Så vi började prata lite och det slutade med att hon gulligt nog erbjöd sig att skjutsa hem mig! :) jag blev såklart jätteglad över att jag slapp gå hem när jag var svettig och frusen så jag hoppade glatt in i bilen. :) Förstår ni vad snällt gjort det var av henne?! Hur ofta är nån så snäll så dom erbjuder en person man i stort sett aldrig pratat med skjuts hem?! :) så TACK MONA för att du besparade mig 20 min kyla och istället gav mig skjuts och trevligt sällskap! :) jag får lov att bjuda igen nån dag. ;)

Nu har vi handlat mat inför veckan och Marcus packar sina väskor. Det känns tråkigt att veta att han ska åka, men jag är ändå glad över att jag får snosa med honom både ikväll och inatt innan han åker. :)

På tal om Marcus. 5 år har alltså gått sen vi blev tillsammans han och jag, och jag hoppas ändå att det här bara är början. <3 jag älskar dig mer än ord kan beskriv snutten!!! <3 du är verkligen det bästa som finns.



Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0