Historiens vingslag

Jag är helt fast i quizkampen! Det är så jäkla kul att spela! Speciellt när jag spelar mot Marielle och min morbror, för vi är ganska så jämnbra. :P men ibland har nån tur och drar ifrån lite. Vilket jag gjorde idag. :P på två omgångar så hade jag 1 fel, vilket innebar att jag hade 5 rätt. Och då var första kategorin historiens vingslag! :D Men jag fick rätt på frågan om namnet på ett avtal som slöts mellan Sovjetunionen och Tyskland 1939, namnet på nazisten som ansvarade för organisationen av utrotningen av judar, mörkhyade och homosexuella, samt vilken kung som var den sista med titeln Sveriges, götes och vendels konung. Då var det nästan så att jag blev imponerad av mig själv! ;)

Men nog om det. :) ögonlocken känns lite för tunga nu för att jag ska orka skriva för mycket. :P

Idag har det hänt både bra och dåliga saker. Bra är att jag tränade och det gick skitbra! :) det är också bra att jag hann med ganska mycket idag och jag fick min glossybox. :) alltid lika skoj! :P

Något som inte var så bra var att jag fick reda på att Marcus ska tillbaka och jobba på ett projekt vid Oskarshamn nästa vecka, och projektet håller på i 9 veckor. Självklart är jag glad för att han har jobb, och det är väldigt bra för vår ekonomi att han har jobb. Men problemet är att jag har längtat efter att få ha honom hemma ett tag, plus att vi pratade i helgen och det visade sig att han faktiskt HADE planerat att vi skulle åka på en semester tillsammans som present till mig!! Så min instinkt var rätt! :D det enda som stor i vägen var att han ville först få bekräftat att han hade jobb sen när vi kom tillbaka. Istället fick han så mycket jobb så han har inte tid att åka istället. :(

Fast det är precis som jag sa till honom: vi har hela livet på oss att resa och utforska världen, så vi får fokusera på fördelarna med det här projektet istället. :) sen kommer vi i familjen åka till USA i sommar ändå, så jag är väldigt glad ändå. ;)

Och för den som är intresserad av min träning så var det här dagens pass:

20 min powerwalk
10 min crosstrainer
5x15 insida lår
5x15 utsida lår
5x12 armhävningar på tå med ojämn belastning (hade en hand på en BodyStep-bräda och den andra på golvet)
3x15 latsdrag
3x12 rodd
3x12 backflyes i en kinetikmaskin
5x12 dips
5x12 strikta bicepscurls
5x12 axelrotation

Sen körde jag magträning med toetouchers, russian twists, crunches, "idioten" och plankan. :)

Efter det blev det 20 min promenad hem som avslutning. :) och nu har jag ätit en supergod omelett med en sallad gjord på avokado, gurka, körsbärstomater, rödlök och äpple. Sen åt jag två skivor finn crisp till det. Normalt sett är jag inte överdrivet förtjust i omelett, men med salladen till var det hur gott som helst! :) funderar nästan på att äta samma sak till frukost imorgon! :D

Btw så har jag bokat in mig på ett pass med min PT på torsdag, så jag är grymt nyfiken på hur hon kommer att plåga mig. För det kommer att bli svettig och fruktansvärt jobbigt, det är jag helt övertygad om. Men det kan nog bli skitroligt också! :) och förhoppningsvis får jag lära mig massor. ;)

Nu kära vänner ska jag hoppa i säng! :)

Hoppas att ni har haft en bra dag. :)

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0