Superset

Inatt sov jag 11 timmar innan klockan ringde. :P ärligt talat så vet jag inte vad som hände, men antagligen så behövde jag det efter 2 nätters dålig sömn. :P skönt var det i alla fall, även om jag känt mig lite halvseg under dagen. :)

Igår när jag kom hem drog jag ganska snabbt iväg på träning, men tyvärr skulle Mona hjälpa en kompis, så jag fick köra själv. Fast det gick bra ändå! Jag hade gått och laddat hela dagen för att springa på löpbandet, så trots att inte hon var med så bestämde jag mig för att köra ett riktigt pulshöjande pass. :) som vanligt gick jag dit, vilket tar ca 20 min. Sen värmde jag upp på löpbandet med 5 min powerwalk. Sen körde jag intervallträning i 25 min där jag joggade 3 min, sprang i 1,5 min (ganska högt tempo) sen körde jag 30 min spurt. När jag gjort det så vilade jag 1 min. :) När jag har färdig varvade jag ner med 5 min joggning. :) det gick förvånansvärt bra måste jag säga!! Jag var väldigt nervös innan, för jag var rädd att min redan dåliga kondition skulle blivit ännu sämre, men den var till och med bättre än vad jag trodde! :D så jäkla skönt!

Efter det så bestämde jag mig för att köra superset. :) för er som inte vet vad det innebär så betyder det att man börjar med en övning, tex axlar och när man kört färdigt det första setet så vilar man inte, utan går på en ny övning, tex bröst och så håller man på så tills man kört alla set. Man vilar alltså aldrig mellan! :) så igår körde jag:

3x15 st Axelpress i maskin supersetat med 3x15 armhävningar mot bozuboll.

3x15 rygglyft supersetat med 3x15 bicepscurl med hantlar

3x15 framsida lår supersetat med 3x15 tricepspress

Sen avslutade jag med att kör magövningar. :) det blev bl.a. Planka mot bozuboll, situps och sidoplanka. Som tur är var Mona gullig nog att hämta upp mig efter träningen (hon var ändå vid Färjestad så hon var söt nog att skjutsa hem mig). :) så vi fick ses lite igår i alla fall! ;)

När jag kom hem la jag mig vid 23, och idag träffade jag Mona igen så vi drog ut till bergvik och handlade. :) det var sjukt mycket folk där, men tillslut lyckades vi hitta en parkeringsplats. :) fast det var nåt pucko som hade parkerat hur jäkla dumt som helst på ett annat ställe, så vi blev båda fulla i skratt när vi såg det! Jag tog tyvärr aldrig kort på det, men vi trodde knappt att det var sant!! :P

Väl vid bergvik köpte jag 3 par trosor, en topp, en träningsbh, en träningstopp, en träningströja, träningsbyxor och en vattenflaska. :) allt på rean såklart! ;) Mona köpte också en massa fint så det va troligt att vi båda kunde fynda lite. ;) sen är det alltid lika roligt för mig att shoppa med nån som är minst lika intresserad av träning som mig själv. :)

Sen passade vi på att köpa lite mat, och så drog vi hem. Egentligen skulle jag ha tränat idag, men det är inte så ofta jag och Mona får chansen att umgås, så jag tyckte att det var mer värt att få träffa henne idag. :) och jag har haft en supertrevlig dag så det beslutet ångrar jag inte en sekund. :)

Resten av dagen så har det inte hänt så mycket. :P Marcus och jag har ätit mat, så nu sitter vi i soffan och känner oss sådär lagomt sexiga. ;) vi tänkte dra på en film snart, men innan hoppas jag att vi går iväg och köper nåt att dricka för det skulle sitta väldigt fint med nåt gott mineralvatten nu. ;)

Skulle det förresten vara så att nån av er läsare känner för att komma igång med träning, eller förbättra kosten, så tycker jag att ni ska kika in på Monas blogg: http://www.monasblogg.se">www.monasblogg.se

Där kan ni få bra tips om nästan allt som rör träning och hälsa, och det är en blogg som jag läser nästan dagligen, så den kan jag rekommendera. :) och jag kan säga med en gång att Mona INTE ha bett mig att nämna henne här. :)

Ha en mysig kväll godingar!! ;)

Btw så tyckte jag att "kondomen" dom hade på tangentbordet vid herrhagen var sjukt snyggt! Kanske borde investera i ett sånt framöver? Haha ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0