Survivor! :D

Jag överlevde!! :D

Men det var ett tufft pass precis som jag misstänkte att det skulle bli. :) eftersom hon visste att jag var van vid träning så ville hon testa mig för att se vart hon ska sätta ribban framöver. :)

Så mitt pass var baserat på cirkelträning, vilket är en effektiv metod för att träna styrka, men ändå behålla en hög puls under hela passet. :)

Jag hade 3 cirklar, där varje cirkel bestod av 4 övningar som jag skulle göra i 3 varv (12 övningar totalt som jag körde 3 gånger). Varje cirkel var arrangerad så jag fick jobba hårt i 30 sekunder på varje övning sen snabbt byta till nästa övning (alltså ingen vila alls). När ett varv var klart så var det vila i 1 min innan nästa varv påbörjades.

Jag tänker inte berätta i detalj vad jag gjorde, men bl.a. Så gjorde jag:

Omvända burpees
Planka på pilatesboll
Jogga upp på en bräda
Dynamiska axelpress

Och så vidare... ;)

Jag blev i alla fall ordentligt svett och kroppen fick kämpa hårt. :) men hon sa att hon blev grymt imponerad av mig och tyckte att jag var väldigt stark. Speciellt glad blev jag när hon sa att det hon tyckte att jag var snyggt tränad (även fast jag vet att det såklart finns saker som jag måste förbättra, tex gå ner i fettprocent). :) hon påpekade också att jag måste komma ihåg att andas ordentligt, för ibland blir jag så fokuserad på övningen i sig, så jag glömmer bort att andas som jag ska. :P

Hon granskade även mitt matschema, och det enda hon anmärkte på var att jag ätit ljust bröd (tillfällighet) och att det gick för lång tid mellan måltiderna. :P

Så det måste jag förbättra! :) jag är i alla fall väldigt taggad på nästa möte, för att se hur hon lägger upp det då. :) jag fick även tips på två riktigt bra övningar av en annan tjej på gymmet. :) så dom ska jag köra i framtiden!

Efter träningen handlade jag mat och nu sitter jag halvdöd i soffan. :) ska äta lite god mat snart och sen ta det lugnt ikväll. Har jag inte världens träningsvärk imorgon så tänkte jag gå iväg på ett crosstrainingspass på sats, för det är min PT som håller i det. :) och det är precis såna pass jag behöver. :)

Ibland måste man ge sig själv en klapp på axeln, och jag tycker att jag förtjänar det nu. ;)

Hoppas att ni har haft en bra kväll och att ni mår bra. själv är jag jättelycklig och nöjd. Såhär känner jag nu ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0