Systemfel

Jag blir galen på blogg.se appen! Det var verkligen jättebra att dom faktiskt gjorde en, men nu har den ballat ur totalt på min telefon! :P Så ursäkta om jag inte skrivit på några dagar, men det har inte gått :/
 
Vad har hänt då? Jo, jag var ju iväg på mitt PT-pass och det gick kanonbra. Men på kvällen hade jag svårt att sova. Misstänker att det beror på skräckhistorierna Mona skrämde mig med. ;) Haha! Nej då! Men på natten där i alla fall så vaknade jag upp av ett ovanligt ljud. Jag är ganska lättväckt, men jag kände direkt att det var nåt som inte stämde...
 
Då hörde jag ett ljud igen och insåg att nån var inne i lägenheten!... :O
 
Jag fick panik och hann att gå igenom 100 scenarion innan jag hörde att den mystiska inbrottstjuven la ner nycklar och ett lypsyl på bordet. Då fattade jag att det var Marcus som kommit hem en dag tidigare. :D
 
Hans plan var att överraska mig genom att smyga ner i sängen bredvid mig mitt i natten. Turligt nog för honom fungerade min superhörsel, för hade han lagt sig hos mig mitt i natten så hade han haft MINST en blåtira dagen efter. :P 
 
På fredagen så drog jag iväg på ett crosstrainingspass, och det var jobbigt men skoj! ;D Första gången jag var iväg var det en annan instruktör, och upplägget var annorunda, så jag blev inte helt såld. Men nu var det skitbra! :D Och det var väldigt likt upplägget jag hade på mitt PT-pass (instruktören var min PT). Så det var ju bra! :) Sen på kvällen så skulle Marcus ut med en kompis, så jag och en kompis drog ut på stan och tog några drinkar. :) Dom var alkoholfria, men det var jätteskoj ändå! :D Sen mötte vi upp pojkarna och utamande dom i lite biljard. ;) Dom vann en gång så vann vi nästa, vilket var tur för hemmafriden. ;) Det var en jättetrevlig kväll i alla fall, så det hoppas jag att vi gör om fler gånger! :)
 
På lördagen så var Marcus helt slut, men vi gjorde ändå en tur ut till Bergvik och köpte gardiner, för dom jag köpte till köket var för små. :( Men sen när gardin nummer 2 kom upp blev det skitsnyggt! :D Det känns så skönt att äntligen få ordning på julstöket, och nu fattas bara julbaket och att griljera en skinka så är jag good to go. ;) På kvällen belönade jag mig själv genom att ta en powerwalk på typ en timme (så jäkla mysigt!!) och när jag kom hem kollade vi på film och åt tacos. :) 
 
Idag tänkte jag springa in till stan och hämta glasen som vi beställde till pappa, men jag blev så trött på Marcus (han har varit småbitter hela helgen), så jag gick iväg och tränade istället. ;) Fast när jag kom hem blev vi sams ganska direkt så vi åt god mat tillsammans nu innan han drog iväg på jobb. Jag hade hoppats att jag skulle få ha honom hos mig inatt, men det är nästan bättre att han åkte nu, för då slipper han vara ute på vägarna mitt i natten och så slipper jag oroa mig.:P Så resten av kvällen så tänkte jag bara mysa ner mig i soffan, dra på en bra film och vänta in John Blund. ;) 
 
För övrigt har jag kollat på lite dokumentärer den här helgen, och även fast dom var lite banala så var dom intressanta ändå! En handlade om dinosaurier, vilket alltid är intressant för dom byter åsikter hela tiden och det är alltid nån ny teori som presenteras. Ena stunden är Tyrannosaurus Rex den ultimata mördarmaskinen, sen kom dom på att den var en korkad och seg asätare som inte kunde se ett skit och nu påstår dom att den är seg, smart och ser huuuuur bra som helst. Suck. Men det var roande att se den ändå! ;)
 
Nästa dokumentär handlade om människokroppen och drömmen om ett evigt liv. En forskare hade hitatt ett sätt att ta ut organ från grisar (lever, hjärta och njurar) och sen avlägsna i stort sett alla celler, så bara en ytterst liten genomskinlig struktur fanns kvar. På den strukturen injucerade man sedan stamceller från en individ, och efter ett tag så hade dom "odlat" fram ett helt nytt fungerande organ!! :D Onekligen spännande att se hur det utvecklar sig i framtiden! :D Dock kunde man inte göra på samma sätt med hjärnan eftersom den vävnaden är så mjuk och full med vatten. :P Men dom visade andra sätt och teorier som forskare lagt fram för att kunna "spara" all information som lagrats i en persons hjärna, i hopp om att kunna överföra dessa till t.ex en robot vilket i teorin skulle innebära att man skulle kunna återskapa en person från dom döda genom att överföra personens "personlighet", tankar och minnen. Intressant tanke, ellerhur? ;)
 
Hoppas i alla fall att ni har haft en bra helg, och att ni är laddade inför den kommande veckan. ;)
 
Jag skulle gärna dela med mig av lite bildern, men dom ligger på min mobil, så tills det att dom fixar blogg.se appen så får ni stå ut med lite "opersonliga" bilder. ;)
 
Puss på er! :)
 
 
(Bilder tagna från google) ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0