Vill inte

Idag var det ju tänkt att jorden skulle gå under. Eller snarare, vissa trodde det, och andra trodde att ufo skulle invadera lilla tellus. :P och enligt dom där två tomtarna från inkafolkets ättlingar (med titeln "Paco") så skulle energin från 4 solar sammanstråla och vara början på en ljusnande framtid. Fast dom flesta av oss förväntade sig nog inte nån större förändring, och vad jag märkt av så verkar det mesta vara sig likt. Bortsett från att jag varit på ganska dåligt humör hela dagen. :/

Oavsett om det var ufon, påbörjande apokalyps eller solenergi så har jag sovit förbaskat dåligt inatt. :/ egentligen hade jag ett pass inbokat med min PT idag, men hon var sjuk så hon fick återigen ställa in vårt möte. Tur i oturen, för jag hade behövt bli piskad till att röra på mig idag, men samtidigt så hade det nog varit mindre lyckat med tanke på hur dåligt jag har sovit. Återhämtningen försämras, man orkar mindre och risken för skador ökar när man har sovit/ätit dåligt. Så även om det var trist för min del så kanske det i slutändan var lika bra. :/

Annars så kom Marcus hem idag, vilket alltid är mysigt! Men förövrigt har jag som sagt varit sjukt omotiverad till ALLT! :/ jag har haft en riktig "vill inte"-dag.

Men nu är det dags att rycka upp sig, för mamma och pappa tänkte kika förbi på kaffe sen, och då kan inte jag sitta här och sura. :P är dom riktigt snälla kanske dom får smaka på ett par lussebullar, men då ska dom vara riktigt snälla! ;)

Imorgon ska jag göra en snabbtur på stan och fixa två "sista minuten" paket, men jag vet vad jag ska ha, så jag är lugn. :) det är betydligt sämre för Marcus, för han har inte köpt en enda julklapp än. :/ nog för att han bara tänkte köpa saker till mig, men med tanke på hur svårt han har för sånt där så kommer jag väl få en gammal borr och ett halvtomt tuggummipaket på julafton. ;) haha! Men ärligt talat så förstår jag inte hur han ska hinna med allt. :/ han har lovat en kompis att han ska "baka snus" åt honom, sen ska han träna. Efter det tänkte han dra ut på stan, och kanske då köpa nån glögg och nåt att ha på juldagen. Sen måste han ju äta 200 gånger på en dag också, plus att han ska hinna med att träffa en kompis på kvällen. Jag tror inte att han kommer hinna med allt, men det märks väl. ;)

Som ni märker är jag inte på sådär jättebra humör idag, men det kommer säkert bli bra ändå. :P även om Marcus skulle köpa nåt konstigt till mig, så kommer jag ändå få fira jul med dom jag älskar mest, få äta sjukt god mat och jag kommer vara omringad av kärlek och värme hela dagen, och det är väl det jul handlar om egentligen? :)

Nej nu ska jag bli pigg och glad! :P

Hoppas att ni har haft en bättre dag än mig godingar! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0