La parmigiana

Ojojoj!! :D började dagen med att jag fick ett underbart sms där det stod att mina efterlängtade rosa mjukisbyxor anlänt. Fylld av ett glädjerus så jag sprang till Coop och hämtade ut dom direkt efter frukost. :) jag hann knappt innanför dörren innan jag tagit på mig dom! :P och dom var precis så bra dom jag förväntade mig. :) jag passade även på att handla på ica när jag var ute. :) blev bara en massa frukt och grönt, lite mjölk och falafel, så dom trodde nog att jag var vegetarian. :P det är jag ju inte, men jag har ändå bestämt mig för att försöka laga några vegetariska måltider ett par gånger i veckan. Dels för att få variation i min matlagning och sen för att minska köttförbrukningen här hemma. Jag tycker absolut inte att det är fel att äta kött, men jag vill äta bra kött där djuren haft ett bra liv. Och som vi konsumerar kött nu så är det inte hållbart. Men bara genom att äta vegetariskt nån gång i veckan så kan vi göra något åt det. Vi kan se till att vi gör bra matval, både för vår skull, djuren och för naturen. Och vad skulle det göra om vi byter ut en korv mot quorn? :) nu för tiden finns det massor av löjligt goda vegetariska recept, så varför inte? :)

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. :)

Så nu försöker jag dra mitt strå till stacken, och dagens lunch blev la parmigiana, som jag åt i Italien. :) det är en rätt där man först steker på skivor av aubergine i olivolja, sen häller man i lite vatten så dom blir mjuka, sen ska dom in i ugnen och gratineras täckta med en hemmagjord tomatsås med vitlök och basilika och så toppar man med parmesan. Detta serveras sen med en sallad. :) hur gott som helst!!! :D Och ikväll hade jag tänkt äta falafelrulle. :)

Nu ska jag fortsätta dricka vatten och ladda inför morgondagens massage. ;) hoppas ni får en bra kväll sötisar!! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0