Snö!!

Tänk så det snöar!! :P Precis när jag bestämde mig för att ta en liten springtur så började det ösa ner här i stan. Typiskt!! :/ så jag får nog vänta med träningen tills imorgon istället. Något jag antagligen borde vara glad för eftersom jag tror kroppen håller på att kämpa bort nåt dumt just nu. Har varit lite tätt i näsan och hostat dom senaste dagarna, fast ändå känt mig ganska pigg, så jag känner mig ändå inte sjuk. :S

Så istället sitter jag här i soffan efter en effektiv dag och kollar på "våra pinsamma kroppar". Skoj eftersom det handlar om fetma den här gången. Fast det som irriterar mig är att dom hela tiden ska prata om BMI. Visst bör man ta längden i åtanke när man pratar om vikt, men BMI säger egentligen inget om man faktiskt är fet eller inte. Muskelmassa är mer kompakt än fett, vilket innebär att en tränad person i samma storlek som en otränad person kommer att väga mer. Därför blir så många förvirrade när dom ska "gå ner i vikt" och dom går upp eller stannar i vikt istället. Dom tror att dom gör fel. Men det stämmer inte!! Många kan stanna eller tom gå upp i vikt när dom börjar med styrketräning för dom bygger muskler samtidigt som dom bränner fett. Så även om dom minskar i massa så kanske det inte syns på vågen. Alla personer är byggda på olika sätt och det tar inte BMI hänsyn till. Så till alla er som inte "passar in i mallen" så hör detta: hälsa och lycka mäts inte i kilo. :)

Ha en superbra kväll!! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0