Forshaga vårdcentral

Idag gjorde jag min första dag på Forshaga vårdcentral, och det gick superbra! Fast som vanligt sov jag dåligt inatt, för jag var rädd att jag missförstått nåt, att jag skulle gå vilse och bli försenad eller ännu värre: försova mig! :P men jag kom i tid, hade en riktigt bra dag, och lokalerna var hur fina som helst! Riktigt bra organiserat, och jättetrevlig personal. Så jag tror det kommer bli en grymt bra sommar! :) jag lyckades också på något vis bli ansvarig för en medelålders undersköterska som ska jobba i hemtjänsten i sommar som var tvungen att lära sig sticka. Så jag fick vara både mentor och provdocka idag. :) det roliga var att patienterna trodde att det var hon som skulle lära upp mig, för jag var så mycket yngre, så det var många som höjde på ögonbrynen när jag började instruera henne. ;)

Men allt flöt på bra, bortsett från en gubbe som försökte ta mig på bröstet. Som tur är hann han tänka efter en gång till innan han gjorde nåt, för jag hann påpeka att han inte fick och att jag har en stork, stark och överbeskyddande kille hemma som skulle bli allt annat än glad. Då var han inte lika kaxig sen!! ;) här är det ingen som ska tafsa på mig inte! :D och som väntat var jag helt slut när jag kom hem, så jag somnade i soffan. När jag sen vaknade bestämde jag mig för att köpa en räksallad från vedugnen. Tyvärr är personalen, framförallt ägaren, väldigt sura och har riktigt dålig känsla för service, men det blir på nåt vis värt det ändå för salladen är så god! Riktiga räkor och en bra vinägrett. Och som grädde på moset så får man vedugnsbakat bröd till. ;) så den har jag mumsat i mig nu medan jag kollade på inglorious bastards.

Förövrigt börjar träningsvärken sätta in ordentligt nu efter gårdagens grymma pass. :P jag överhörde en annan på passet som sa:

- När jag vet att jag ska iväg på tabata på kvällen så går jag runt med en skräckblandad förtjusning hela dagen, för man vet aldrig vilka övningar som kommer, man vet bara att det kommer bli grymt jobbigt! Men inget slår känslan som man får när man är färdig.

Och jag håller med! :)

Åååh vad jag hoppas att min älskling kommer hem snart, för jag saknar honom alldeles för mycket nu. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0