Tråkig patient

Började dagen med att motvilligt kliva ur sängen, dra på min gamla bikini och sitta en timme i solen. Sen blev det att göra mat och dra till universitetet för att gå till folktandvården. Fick en gratis tandundersökning eftersom jag lät en elev på tandhygienistprogrammet göra undersökningen. Jag hade nån bild innan av att det skulle bli som när Mr. Bean är hos tandläkaren, men tjejen som undersökte mig var inte bara grymt trevlig, hon var riktigt duktig också! Så det rekommenderar jag varmt! Och sen är ju en lärare med och kollar så att allt går rätt till. Så det fanns inget att behöva oroa sig för alls. Och det bästa av allt: alla är välkomna! :)
'
Jag har ju inte varit till tandläkaren på flera år, för jag var rädd att jag skulle ha massor av problem så det skulle bli suuuuperdyrt! :/ Så när jag fick chansen att kolla upp tandhälsan gratis tog jag den. Hur löd då prognosen?
Efter 24 år i livet så har jag fortfarande INGA hål alls. Jag har inga problem med visdomständer, inga lagningar och jag hade inte ens tandsten! Dom blev otroligt imponerad av att jag hade så fina tänder och så god munhygien. Så det är ju skoj! :)
'
Sen när jag kom hem handlade jag lite snabbt, slängde i mig mat och sen cyklade jag bort till SATS och var med på ett Tabata-pass som dom körde utomhus. Tufft pulshöjande pass, som alltid utmanar kroppen till max som båda riktar sig till styrka och kondition, men det är så skönt när det är klart! Och vädret var ju underbart idag så det var roligt att få lite sol samtidigt. Fast jag kände mig tung som en elefant idag, för jag var fortfarande supermätt. Men jag gjorde så gott jag kunde i alla fall. :)
Efter passet skämtade jag med en av instruktörerna (Lena som hade träningskonsultationen med mig) och sa att hon  inte skulle vara så hård mot oss. Men då sa hon att hon tyckte att jag såg jättebra ut! Hon sa att hon blev skitimponerad av mig när hon såg mig på tabatan, för jag såg så stark och tränad ut. :P Så hon tyckte det var roligt att se mig.
'
Kortfattat kan man alltså säga att det har onekligen varit en riktigt bra dag för min självkänsla! ;)
'
'
Nu ska jag ladda inför morgondagens jobbpass. Hoppas ni får en bra kväll! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0