Söndagsångest

När man hör ordet söndagsångest så brukar man associera det med supande och dumheter. Men i mitt fall så fanns det inte en droppe alkohol inblandad igår, och jag gjorde inget dumt. Jag har inte heller ångest inför morgondagen (även om det känns lite pirrigt inför pt-konsultationen). :P min söndagsångest är istället kopplad till min födelsedag...

Jag brukar inte få nån direkt åldersnoja, men när jag ser vilka stor steg andra i min omgivning tar så blir jag stressad. :P andra skaffar barn, köper hus och gifter sig. Och det är absolut inget fel med det! :) det är bara att jag känner mig inte redo för sånt där än. Kanske om några år, men just nu vill jag bara bli färdig med skolan, få ett jobb, kanske tom avancera lite i mitt yrke, tjäna pengar, resa och vara rent allmänt självständig! Jag vill kunna ta själviska beslut och bara vara. :P

Men som sagt. :) det är inget fel för dom som känner sig redo. :)

Sen funderar jag mycket på hur jag ska fira min födelsedag. :P det är också ett tufft val! Helst av allt så skulle jag vilja slippa ta ansvar och låta nån annan planera det hela. Jag skulle bara vilja ha en mysig/spännande och rolig dag! Göra nåt annat än att bara ha en stor fest liksom. :) Emelie föreslog en dag på Selma spa, vilket låter underbart om jag ska vara ärlig. :) fast sen pratade jag med Marcus, och oväntat nog så hade han funderat lite också, även om han inte ville säga så mycket mer än att vi skulle kunna hitta på nåt annat. Jag läser säkert in alldeles för mycket i hans svar, men en liten del av mig hoppas ändå att han funderar på att överraska mig med nåt. Problemet är bara att jag känner Marcus ganska väl, och sannolikheten för att han skulle överraska mig med nåt stort och romantiskt är ganska liten. Marcus har så otroligt många sidor som jag älskar, men planering och romantik är inte hans starka sidor. :P

Fast drömma kan man ju alltid. ;)

Sen håller jag på att längta ihjäl mig till julafton. Jag vill så gärna börja köpa julklappar, pynta lägenheten, köpa gran och julbaka! :) jag funderar på att börja kika på saker på fredag, för då ska jag och Marcus till Örebro på shopping. :) vilket jag också längtar till! :)

Massor av roliga saker som händer framöver alltså!

Sammanfattningsvis: Shopping på fredag, dop och firande av 5-års dagen på lördag, sen är det första advent med massor av pynt och annat skoj, sen kommer allt bara rulla på! :) sen är det jul, nyår, min födelsedag, alla hjärtans dag, och innan man vet ordet av det så är det vår. :)

Myspys!! :D

Nu ska jag fixa lite här hemma. :) ska se om jag hinner med en långpromenad idag också. Egentligen hade jag tänkt dra till gymmet idag igen, men jag har redan träningsvärk i typ hela kroppen till den grad att det känns som om jag har träningsvärk i lungorna! :P så en promenad blir nog lagom idag och ikväll tänkte jag köpa pizza. Tråkigt att äta själv, men så är det ibland. :)

Ha en mysig kväll!

Puss på er! <3

Btw, Såhär misstänker jag att jag kommer se ut dagen efter jag fyllt 25. ;)

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0