Ajajaj!!

Min rygg fullkomligt skriker efter kärlek i form av massage nu! :( fast jag har varit väldigt duktig så det är därför som den lider! Igår tvättade jag huuuuur mycket som helst och hann även med att tvätta några fönster. Jag plockade även undan kläder som jag inte använder längre och sommarskorna så jag får bättre plats i garderoberna här hemma. :) Och idag cyklade jag in till stan där jag först var till banken, sen loomis för att sätta in pengar. Efter det fixade jag nytt busskort. :) Sen försökte jag vara en duktig och självständig powertjej genom att pumpa mitt framdäck på cykeln. Jag ser mig själv som en hyfsat teknisk tjej ändå, så detta skulle ju bli en piece of cake tänkte jag. Det är ju inte direkt första gången jag pumpade ett däck liksom.

Efter 10 min pinsamt dålig prestation där jag istället lyckades släppa ut all luft ur däcket istället (och ett par svordomar slapp ut också) så fick jag erkänna mig besegrad och fick ringa min übertekniska morbror Tommy istället som jobbar i stan. :) efter ett par försök var däcket som nytt, och han var verkligen min räddare i nöden som kom och hjälpte mig direkt, trots att han var i skåre och jobbade. :) det är höjden av snällhet det! :D

Efteråt sprang jag in snabbt på Systembolaget och köpte ett par cider till morgondagen. :) när jag ändå var igång så handlade jag lite mat (är inne i en leverpastej-period nu) och sen cyklade jag hem.

Efter jag kommit hem så har jag plockat ihop, dammtorkat, lagat mat, vikt tvätt, vattnat och duschat av blommor, plockat undan tidningar, städat toaletten och nu ska jag dammsuga och diska lite.

Tack gode Gud för att det blev stormväder här i karlstad, för då kunde jag med gott samvete skita i att städa övriga fönster här hemma idag. :) men på ett vis var det synd att det blev sånt här väder, för jag hade tänkt springa idag. Måste verkligen komma igång med löpningen nu! :P fast eftersom min rygg är åt helvete nu så får vi se om det blir nåt den här veckan. Tänk om jag hade en snäll sambo som kunde bjuda mig på en ryggmassage! Det hade varit helt fantastiskt nu det. Aja... Drömma kan man ju. ;P

Inatt kommer jag sova gott vill jag lova. ;)

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0