Frusen

För ett år sen var jag i Italien. Det var varmt och skönt.
Två år sen va jag i Shanghai. Det var varmt där också.

Men nu är jag i Sverige. Och Sverige är underbart på så många olika vis! Men det blev kallt alldeles för snabbt. Jag är inte redo! Jag fick inte nån chans alls att njuta av sommaren eller nån värme, och nu ska det redan bli kallt?! Oh, hell no! :P

Jag och Marcus hade ju pratat om att åka utomlands i vinter, men eftersom det är som det är nu så är sannolikheten för att jag ska få resa iväg minimal. :/ så nu är det bara att börja dra på sig mer och mer kläder. Jag ser redan ut som en michelingubbe när jag ska hem från gymmet, så hur ska det bli i vinter? :)

För övrigt hann jag inte med mer idag än att finputsa på mitt ex-jobb, träna och laga mat. :P träningen gick bra, och det blev styrka och sen 30 min kondition. Sen gjorde jag i ordning en kryddig korvgryta med bl.a. majs och ris. Blev riktigt gott! Men jag förstår inte dom som säger att man blir så fruktansvärt hungrig efter träning. Visst blir jag hungrig, men jag blir istället så otroligt törstig så jag får nästan påminna mig själv att äta efter ett riktigt hårt pass. :P men alla är vi olika. :P

Och för er som undrar över mitt kärleksliv så ligger det till såhär: vi pratar, och hörs av mer eller mindre som vanligt, men vet båda att det finns en del saker som måste redas ut. Fast eftersom Marcus jobbar borta så ska vi försöka prata ut ordentligt i helgen istället för att ta det på telefon. Jag är i alla fall hoppfull. Det kommer krävas jobb, men i grund och botten så älskar vi varandra. Alla förhållanden går upp och ner, och nu har vi varit i en dålig period. Men det betyder inte nödvändigtvis att man borde slänga bort allt. Är båda villiga att kämpa och anstränga sig mer så kanske det är en bättre idé? Men det är som jag ser det i alla fall. Sen får vi se vad Marcus har att säga. :P

Nu MÅSTE jag verkligen få lägga mig och sova! :P ska försöka ta mig upp lite tidigare för varje dag, så jag får lite bättre rutiner inför skola, jobb osv. :)

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0