BodyPump 83!

Idag har jag testat nya releasen av BodyPump 83! :) grymt bra pass med härlig musik och riktigt bra övningar. :) kände mig otroligt peppad hela passet, men när vi kom till stretchen så blev jag nästan stum. Då strömmade nämligen Adam Lamberts låt "Better than i know myself" ut från högtalarna. Anledningen till att jag reagerade som jag gjorde är för att den låten ligger mig varmt om hjärtat och betyder väldigt mycket för mig just nu. Det är en grymt fin låt, och lyssnar man ordentligt till den så kan man få sig en tankeställare. Det fick i alla fall jag när jag hörde den.


Åter då till passet. Mamma körde samma pass redan igår, och eftersom vi fruntimmer i familjen Ljunggren skaffat oss pulsklockor så är det såklart jätteskoj att se resultaten och jämföra oss emellan. :) så mamma berättade att hon förbrände hela 474 kcal på sitt pass igår, så mitt mål idag var att slå det. ;P så när passet var slut kollade jag vad jag fått för resultat.

640 kcal förbrände jag enligt min pulsklocka på 55 min!! Inte illa pinkat om jag får säga det själv! ;P speciellt inte eftersom man enligt en suuuuuuuperbra (drypande sarkasm där för den som inte fattade det) studie kom fram till att man i snitt bara förbränner i snitt 230 kcal på ett pass. Visst finns det säkert dom som inte förbränner supermycket på ett pass, men då har dom inte ansträngt sig heller. Min snittpuls låg på 164 slag/min, så jag har jobbat på bra kan jag säga! Och för dom som inte tycker att BodyPump är bra träning så vill jag bara poängtera att Ice från gladiatorerna är instruktör i BodyPump. ;) och hon är ju inte alls bra tränad eller så... ;) fast precis som all annan träning så blir det bara optimalt om man kombinerar med annan träning också. Och det är viktigt att hela tiden utmana kroppen och göra nya saker för annars vänjer vi oss med den belastning vi kör med och då slutar resultaten att förbättras.

Men nu ska jag sluta tjata om träning. :) annars så har jag städat lite här hemma och bara myst och gjort saker som gör mig glad idag. Jag unnade mig även att köpa, och läsa, en tidning (Cosmopolitan), vilket var helt underbart nu. Det var verkligen precis vad jag behövde. Dom senaste dagarna har varit känslomässigt jobbiga, av anledningar som jag inte vill dra upp här. Det skulle nämligen ta för mycket tid, och hur jag än skulle försöka förklara så skulle jag nog inte kunna göra situationen rättvisa. Så istället säger jag såhär: jag har inte varit på topp, och det finns en påtaglig saknad hos mig nu, men jag är långt ifrån knäckt. Jag fick en chans att bryta ihop under söndagen, vilket jag gjorde ordentligt, men nu har jag tänkt och jag har kommit fram till att jag inte ska älta eller överanalysera utan bara låta tiden utvisa vad som komma skall. Och oavsett vad som händer så får jag bara ta mig i kragen och acceptera det. Man kan inte styra över allt, och är det meningen att nåt ska ske så är det bara så. Och som situationen är nu så ligger bollen inte hos mig, så det enda jag kan göra är att fortsätta med min vardag som vanligt, för annars är det nog lätt att förlora förståndet om man försöker förutspå hur saker och ting kommer bli. :P

Så mys och peppande tidningar är det som gäller nu! :) och massor med god mat och träning såklart. ;) önskar bara att jag hade en bil så jag kunde ta mig iväg och handla ordentligt, för även om jag älskar min cykel så har min cykelkorg begränsat med utrymme så jag brukar bara få med mig ca 1/3 av allt jag behöver hem. :P men när man har typ 400 m till Ica så är det ett ilands-bekymmer antar jag. ;) oh well! Imorgon tror jag kommer bli en superhärlig dag. ;) men mer om det senare. :*

Hoppas ni har det bra snuttisar! :)

(Hittade förresten en bild på min underbara kissekatt Busan från när jag var hemma hos mamma och pappa under sommaren. Det var nämligen senaste gången jag köpte en tidning. Och det roliga var att hon blev helt galen när hon såg en bild på Rihanna och rev sönder den sidan TOTALT!! :D hon är så tokig min älskade misse. :P)

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0