The experiment

Jag lyckades snubbla över ett program häromdagen som heter "the experiment". Jag satt mest och bläddrade genom kanalerna, för det fanns inget roligt att se på. Och precis när jag skulle ge upp hittade jag det där programmet. Jag vet inte hur dom andra avsnitten är upplagda, men det jag såg gick i alla fall ut på att dom skulle med hjälp av diverse scenarion, associationer och betingelser skulle övertyga en vanlig kille att han begått ett mord. Allt dom gjorde var ett experiment för att se om det verkligen går att få en oskyldig människa att "erkänna" något så grovt som ett mord. Han var såklart inte medveten om att han ingick i ett experiment, för han hade sökt till programmet, men dom hade sagt till honom att han inte blev utvald. Men sen blev han inbjuden att föreläsa för ungdomar under en weekend, där han skulle prata om livet som nyexaminerad. Alla som var där och föreläste mm var skådisar, och lärda i teknikerna som utövades. Dom började med att ge honom skuldkänslor, och fick honom att associera det med klockor som ringde i huset samt folk som rörde honom på axeln. Sen fick dom honom att tvivla på sitt minne. Sen gjorde dom massa andra saker, och när "mordet" skedde, lyckades dom få honom att tro att han mördat killen! :O helt sjukt! Han gick verkligen till polisen och skulle överlåta sig själv till dom!

Det är nästan skrämmande hur vissa kan manipulera, och hur vi kan känna saker genom association. Jag vet att jag har mycket starka känslor knutna till vissa saker. Dofter som klor och citron gör mig glad, för jag gillar att simma och bada, och citron luktar så rent och fräscht! :P (det luktade alltid citron när mamma hade städat hemma) jag blir helt lyrisk när jag känner doften av Marcus, och jag blir avtänd av mysk. Kokos får mig alltid att tänka på min vän Camilla, och även fast jag oftast blir besviken på smaken så tycker jag det är jättemysigt med pizza. För när jag växte upp så var det enda gången hela familjen kröp ihop och åt mat framför Tvn. :) annars satt vi alltid vid bordet, så dom få pizzakvällar vi hade var alltid så mysiga. Inte för att vi åt pizza, utan för sättet vi i familjen umgicks på. :P

Det finns såklart miljoner såna saker som väcker känslor hos mig, både såna jag är medveten om och flera som sker helt omedvetet. Men dofter bl.a. är så otroligt viktiga! Därför vill jag inte byta parfym hur som helst, och skulle jag bestämma mig för att testa en ny så MÅSTE Marcus vara med och lukta på den först, så att han också gillar den. För hur en person luktar är så sjukt avgörande för mig! En kille som är skitsnygg men luktar "fel" enligt mig kommer aldrig vara lika attraktiv som en kille som luktar "rätt". :P jag kan gå förbi en kille på stan, som har den där doften som jag gillar så otroligt mycket, och det får mig nästan att vilja vända om och bara stå och lukta på honom. Som tur är luktar Marcus helt otroligt gott! :) jag minns så väl när jag träffade honom för första gången efter vi gått ur gymnasiet på en fest och han kramade om mig och jag kände den där doften igen. Jag blev helt svag! :) och än idag så kan jag bara ligga och lukta på honom när han inte har på sig nåt utan bara luktar Marcus. :)

Nåt annat som är intressant är att dom har kunnat bevisa att vissa människor kan inte få barn, för deras naturliga dofter (feromoner) passar inte. Fränt va?! :P vi kan alltså lukta oss till den perfekta partnern. :) så sniffa på alla glada! :) den rätta finns där ute! ;)

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0