Bonjour!

Hej alla glada! :D allt bra? Här flyter livet på i sin vanliga takt. ;) idag har jag pluggat, diskat, lagat mat och hämtat mormor vid busstationen. :) jag började inte förrän 13 idag, så imorse passade jag på att plugga lite, diska och pyssla med lite saker. Vädret var ju inte alls så bra som jag hade hoppats på, så istället för cykel så fick det bli bil idag. Och nej, jag har fortfarande ingen egen bil, utan jag fick låna mormors. ;) hon har varit på ålandskryssning med PRO, så då ställde hon bilen hos mig. :) perfekt timing liksom! :D

På jobbet var det som vanligt. Men idag var det lite mer att göra, så det fanns nåt att pyssla med i stort sett hela tiden. ;) sen kom det in en hel drös med gravida kvinnor, vilket känns extra kul nu när jag snart ska bli "moster" till Emelies och Henkes bebis. <3 :D och speciellt roligt var det idag, när jag fick känna på magen på en kvinna som var i v.38. Bebisen hade nämligen fixerat sig med huvudet upp och lite snett åt sidan. Så man kunde känna henne jätteväl! :D så det var fränt!! :D jag försöker ju smygtafsa på Emelie så fort jag får chansen, för jag har aldrig känt på en gravidmage ordentligt förut. :P sen blir det ju alltid lite extra speciellt när det är ens bästa vän som är med barn. :)

När jag kom hem upptäckte jag att dom hade tagit bort blommorna i trappuppgången och så hade nån klistrat upp några "Grande"-kondomer tillsammans med en lapp där det stod "nämen så trevligt för dig" på dörren till huset. :/ stiligt liksom!!! :P det märks att det har kommit hit nya människor. :P tråkigt med blommorna dock, för det piggade verkligen upp vår fula trappuppgång.

Nu har jag bara ätit mat (lagade iordning lax i ugnen, kokte potatis, ångkokade broccoli med min nya ånginsats, skar upp gurka och gjorde iordning en suuuupergod laxsås), och sen har jag bara hämtat upp mormor som sagt. :) jag hamnade i en rejäl matkoma efter maten, vilket tillsammans med min härliga träningsvärk, gjorde det smärre omöjligt att röra på sig. ;) så idag fick bli en vilodag! :D mormor hade förövrigt med sig både bullar, banankaka, sockerkaka, hemmagjord potatiskorv och köttbullar när hon kom igår. Gulligt va? :D önskar bara att jag hade en större frys, för det var precis på håret att jag fick plats med allt nu. :P

Nu ska jag fortsätta kolla på star wars! :D ha en mysig kväll godingar. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0