Frikadeller

Idag har jag varit duktig! Började dagen med att skriva på min uppsats, sen städade jag lite här hemma innan jag bestämde mig för att ta en powerwalk till universitetet. :) jag skulle dit på en tandundersökning, och eftersom det var ganska fint väder så ville jag passa på att gå dit. :)

Undersökningen gick kanonfint, och jag blev lika vänligt bemött som första gången jag var där. :) eftersom undersökningen utförs av studeranden på tandhygienistutbildningen så tar det lite längre än en vanlig undersökning, för allt ska kollas av utbildad personal också innan man är färdig. Men dom tjejerna som har undersökt mig har varit kanonduktiga, och med tanke på att det är gratis, så är det lätt värt den extra tiden! :) så det kan jag varmt rekommendera. Och undersökning håller som sagt samma klass som vilken vanlig undersökning som helst. :)

Sen kanske jag är en otroligt tråkig patient för dom, för jag har aldrig haft några problem med mina tänder. :P jag har aldrig haft några hål, eller ens nån påbörjan till hål. Jag har inte ens haft plack eller nåt liknande heller dom senaste gångerna, så tydligen har jag otroligt bra munhygien! ;D något jag är väldigt glad, och även stolt över. :)

Efter undersökningen verkade vädret hålla i sig, så jag valde att ta en powerwalk hem också. :) på vägen hem sprang jag snabbt in på Ica och handlade lite, för det började eka tomt i kylskåpet nu. :P turligt nog hann jag dock ändå komma hem innan det började snöa (?!!) som fasen, för det hade verkligen inte varit roligt att gå hem i en sån snöstorm! Fast det lugnade ner sig ganska snabbt ändå, vilket var bra. Det känns liksom som om vintern borde vara över nu?! :/ oh well!

Väl hemma åt jag lite mellanmål och sen fortsatte jag städa lite. :) jag har fortfarande en del kvar att fixa, men det tänkte jag göra imorgon, för nu är det på tok för sent. :) men jag fick ändå lov att städa av spisen efter att jag hade lagat mat förut, för det såg verkligen ut som ett slagfält! :D tomatsåsen jag lagade iordning blev lite för varm, så det sprätte överallt. :P men maten blev god i alla fall! :D jag gjorde frikadeller på kalvfärs, kryddade med timjan och citron, i en hemmagjord tomatsås som jag åt tillsammans med fullkornspasta. :) jag hade gärna haft liiite mer smak på frikadellerna, för dom var lite "mesiga" i smaken, så nästa gång ska jag krydda ännu mer. ;) men i det stora hela så blev det bra. ;) och till efterrätt så åt jag ett par passionsfrukter. Mums!! :D

Nu ska jag fortsätta så på tv innan jag går och lägger mig. :) hoppas att ni har haft en bra dag! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0