Geordie shore

Nu mår jag sådär nästan löjligt bra! :P jag ligger nyduschad i soffan, med filten över mig och har på mig tjocka kläder och bara njuter av ljudet av min tv i bakgrunden. :) jag har även fått i mig supergod mat, och kört ett riktigt roligt pass! :) jag försökte köra relativt hårt idag, även om jag inte ville köra på tok för hårt, för lungorna är fortfarande inte helt okej. :(

Passet leddes av min PT, Susanna, vilket jag var otroligt glad för. :) hon hade som vanligt lagt upp ett bra och roligt pass, så efter 55 min så hade jag förbränt över 600 kcal, och då räknades stretchen in i tiden, så jag är nöjd ändå. :) förhoppningen är att jag ska kunna springa samt köra ett hårdpass imorgon, så idag blev det bara det passet. :P egentligen kände jag att jag hade lite mer kvar att ge, men det är dumt att stressa på kroppen allt för mycket. I alla fall när jag känner att det är nåt dumt som ligger och lurar. :P

När jag kom hem stekte jag på röd lök och paprika, tillsatte lövbiff som jag skar i tunna skivor och stekte på tills allt fått färg. Efteråt hällde jag på lite vatten, hade i en halv köttbuljongtärning, hade i lite sweet chilisås, soja och sesamolja. Allt fick koka en stund, och till sist kryddade jag med salt och lite svartpeppar. Så jäkla gott! Och enkelt! :D Till det hade jag ris, gurka och körsbärstomater. :) riktigt bra post-workout mat. ;)

Har ni inte ätit det nån gång, så gör det! Det är en ganska populär rätt i Asien, fast jag har gjort min egna variant på den. :) egentligen ska det vara entrecote, men lövbiff funkar riktigt bra det med. :) sesamoljan är dock väldigt viktig, för det är den som höjer smaken en nivå extra. :)

För övrigt så är jag sjukt dålig på att dosera mat, speciellt pasta, ris eller liknande. Så nu har jag ris till ett helt kompani, och kommer äta ihjäl mig på ris innan helgen är slut. Som tur är, så är ris väldigt gott, så jag tror inte jag behöver slänga nåt i alla fall. ;)

Nu ska jag kolla på mitt "idiot"-program, som jag följer lite sisådär. :P det heter geordie shore, och handlar om ett gäng ungdomar från Newcastle, och man får följa dom och se alla dumheter dom gör när dom bor allesammans i ett riktigt partyhus. Jag skrattar lika mycket varje gång! :) och det är ett perfekt program att kolla på när man inte vill tänka mer. ;) haha

Sov gott nu godingar! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0