Grupptryck

Jag ger med mig! :D Här får ni receptet på pajen! ;)

Räkpaj:

2,5dl vetemjöl
1dl kesella
50gram margarin

Blanda allt och ställ in degen i kylskåpet i minst 30 min. Sätt sedan ugnen på 200 grader och förgrädda pajskalet i ca 15-20 min.

Fyllning:
1kg räkor med skal eller 200g skalade (man kan gärna ha på mer)
1st purjolök
1st pressad vitlöksklyfta
1 liten burk skivade champinjoner
0,5tsk salt
0,5krm cayennpeppar (jag brukar köra på känn)
2msk mjöl
2msk tomatpure
2dl grädde eller mjölk
(Ost att strö över pajen)

Fräs på purjo och champinjoner i en kastrull. Ha sedan i resten av ingredienserna och koka allt i 5 min. Häll sedan på pajen och strö över räkor och till sist osten. Grädda i ugnen tills osten smält. 😊

Bon appetit! 😃 ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0