Vind i håret

Fredag! Yeeey! :D varje vecka är folk helt begeistrade över att det är fredag. Och det är ju inte så konstigt. ;) för mig innebär det att jag får se Marcus, så därför blir jag extra glad på fredagar,
och sen när man jobbar så är det ju början på helgen, vilket alltid är skönt! :) men samtidigt så är det en sån dag när folk blir helt frenetiska. Förra fredagen var jag iväg och handlade vid den absolut sämsta tiden någonsin. Strax efter 16. :P folk var ju helt jäkla galna!! Det var som att all vett och etikett hade flugit iväg någonstans, och kvar fanns bara stressade, egocentriska skal av människor. :S jag blev nästan förvånad hur illa folk betedde sig! :/ Så idag tänker jag gömma mig i min lägenhet under ett hemmabyggt tält med en "första-hjälpen"-låda, en ficklampa och bara be till Gud att alla dessa stressade människor inte når mig fram tills klockan 19 när alla börjar lugna ner sig. Typ... ;)

Igår blev jag väckt kl 9 av att dom blåste ihop löv här utanför. Jag hade sovit väldigt dåligt, så jag var lagomt road då kan jag säga! ;) men jag kom ändå upp, och jag drog iväg innan 12 till sats för att träna crosstraining (cirkelfys för den som inte vet det!). ;) passet gick bra, bortsett från att ryggen hindrade mig en del. :( men jag svettades ändå hur mycket som helst, och det var riktigt jobbigt och härligt. :D

Jag hade pulsklockan på mig, men glömde sätta på den i början, så jag satte på den några min senare. :P fast det gjorde inget. :) sån stor skillnad gjorde det nog inte ändå. ;) direkt efter passet gick jag till en crosstrainer (maskinen) och körde 30 min. :) när jag var klar fanns det inte en enda torr fläck kvar på min tröja, så jag fick ta av mig den och bara ha på mot min överdragströja när jag skulle hem. Så illa var det! :D men på ca 1tim 15min så hade jag förbränt 900kcal så det kändes bra! :D jag satte även igång min pulsklocka för att se hur mycket jag förbrände på vägen hem. Och tack vare den förjäkliga vinden, och mitt tempo, så kom jag upp i över 130 kcal!! :P så det är jag nöjd med. ;)

När jag kom hem var jag hungrig som en varg, och nästintill uttorkad. :P så jag slängde i mig nåt att äta, och lite senare kom Emelie och hämtade upp mig så vi åkte in till stan. Eftersom både var utsvultna så gick vi till den nya turkiska restaurangen "Mezze". Och jag blev skitnöjd! Emelies mat verkade också vara supergod, så det passade perfekt igår. :) när vi var mätta och belåtna, så gick vi en tur på stan. :) jag köpte lite saker på Ekolea, sen lyckades jag hitta två BHar på H&M. Så jäkla bra!! Den ena köpte jag mest för att den var mysig, och billig. Men den andra blev jag riktigt nöjd med. Hoppas bara att Marcus gillar den lika mycket som jag gör. ;) haha!

När vi var färdiga på stan åkte vi och köpte melon och vindruvor samt lite choklad och satt hemma hos mig och kollade på tv. Nog för att vi mest satt och pratade och skrattade, men mysigt var det i alla fall! :D

Nu har jag suttit och skrivit lite på mitt arbete, men det går trögt nu. :/ fast det är bara att bita i det sura äpplet och köra. ;)

Senare blir det återigen ett pass på sats, men idag ska jag köra själv. :) jag tänkte känna efter lite idag vad jag ska köra, för jag har inte bestämt mig än. :P men det löser sig! :D

Ha en fortsatt bra dag, och håll tummarna för att Marcus ringer och berättar att han är på väg hem. The sooner, the better känner jag nu, för jag ha verkligen saknat min snutt den här veckan. :(

Puss på er godingar! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0