Lucia 2013

Äntligen fredag! Och som grädde på moset (är det verkligen gott?! Varför säger man så? Oh, well) så är det lucia! :D vilket innebar överraskningsmys på jobbet bestående av lussebullar, pepparkakor, luciatåg och glögg. Supertrevligt! :D 

Jag har varit här i Rud nu hela veckan. Och ska vara här även nästa vecka. Därefter blir det skåre i mellandagarna. Riktigt bra alltså med andra ord! :) men det har varit extra roligt den här veckan för vi har haft en student här hos oss från BMA-programmet, och hon kom precis hem från Shanghai, där jag också var och gjorde min praktik. :) så det har varit så kul att prata med henne om det. Speciellt när båda kan relatera till den andra. :D så kag har fått vara riktigt nostalgisk. ;) 

Plus att en av killarna på sjukhuset som vi umgicks med hade pratat om mig, så då blev jag glad! :D tydligen hade jag inspirerat honom att börja gymma, och det är ju alltid skoj. :) 

En annan rikitgt rolig sak är att jag har gått till och från jobbet varje dag, och igår orkade jag tom träna! Så igår körde jag bröst/triceps och avslutade med mage. :) visst märktes det att jag varit borta några veckor, men det kändes väldigt bra ändå! :D så skönt att kunna köra igen. :) 

På tisdagen träffade jag min goa bästis Emelie efter jobbet, så vi åkte ut till bergvik och kikade och sen åkte vi till Ikea och åt julbord. Myspys! :) fast jag var ju så klantig sån jag köpte fel kuddar när vi var där, för jag har tänkt åka dit länge för att köpa till soffan. Och när vi ändå skulle äta där så tänkte jag passa på. Men istället för 50x50 så hade jag  tagit 40x60, vilket jag inte såg förrän jag kom hem. Suck på den liksom! :P 

Men generellt så har det varit en väldigt bra vecka (även om jag varit trött). :P patienterna här har varit otroligt gulliga, så jag har fått massor av beröm, vilket alltid är uppskattat. Men speciellt roligt var det när en dam sa att hon tyckte att jag var så fin. Då blev jag extra glad! :D 

Nej, nu är det dags att återgå till jobbet. ;) 

Hoppas allt är bra med er godingar. ;)


Bästis köpte choklad till mig <3 


Julbord!

Egobild


Luciatåg

Fin lucia! :) 


Lite fredagsmys ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0