Dominans?

Jag försöker att vara en väldigt öppen människa. Jag försöker tänka att alla människor får göra sina egna val och göra det som gör dem lyckliga. Men igår när jag kollade på fråga Olle blev jag lite konfunderad. Igår handlade det om BDSM och dominans, vilket jag inte har nåt emot om folk vill hålla på med. Som sagt, alla får göra vad dom än vill, så länge som dom inte skadar nån annan genom att göra nåt som den andra inte vill. Allt ska ske med samtycke! Det var dock en sak som reagerade på, nämligen folk som lever i ett extremt dominant förhållande, där den ena bestämmer över den andra heeeela tiden! :/ Och i många fall förnedrar dom varje dag, flera gånger om dagen! Vem vill ha det så?! :/ många tror att jag är den dominanta i mitt och Marcus förhållande, där jag bestämmer över honom. Vilket inte stämmer alls! Vi är väldigt starka personer båda två, där vi varit tillsammans såpass länge så vi vet varandras styrkor, och baserat på det så bestämmer vi båda mer eller mindre över vissa specifika saker. Men våra åsikter är värda precis lika mycket, och Marcus skulle aldrig bestämma över mig, och inte hellre jag över honom. Jag skulle inte klara av att ha det så alls. Men men. Blir folk lyckliga av det, så spelar det ingen roll om jag förstår det eller inte. ;)

Idag har jag i alla fall varit hemma hos Mona några timmar och pluggat, handlat, diskat och sen tränat nu ikväll. Så efter ett härligt löppass med först 15 min intervallöpning med lutning, avslutat med 30 min vanlig löpning, samt lite magträning och promenaden till och från gymmet så förbrände jag strax över 1200kcal. Inte illa pinkat tycker jag! ;D

Fast nu har jag väldigt ont i magen av någon anledning, plus att jag väntar på att Marcus ska ringa, så fler detaljer än så blir det tyvärr inte idag. ;)

Hoppas allt är bra med er ändå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0