Ice age?

Ännu en helg till ända. :P tänk att helgerna kan gå så fort!! Ändå har det inte hänt något direkt speciellt den här helgen, så jag vette fasen vad som hände. :P

Igår drog jag i alla fall iväg på träning, där jag sprang 20 min intervaller med lutning, sen direkt efter sprang jag 25 min till, så jag sprang 45 min i sträck i alla fall. Alltid något när man inte sprungit på ett tag! ;D Jag sprang dock på en medelnivå, så jag försökte pressa mig lite utan att för den delen ta ut mig helt. Sen såg jag att jag hade en hög puls hela tiden ändå, så trots att jag hade mer ork i kroppen så fick jag lov att bryta efter 45 min så jag inte skulle gå ut för hårt. :P

Efter löpningen körde jag triceps, axlar och sen mage. :) när jag kom hem köpte vi pizza, och sen kom grannen in och bad oss vara hundvakt. Hon skulle nämligen ut och fira att hennes dotter överlevt sin operation, men hennes hund klarar inte att vara själv utan börjar gråta och yla direkt, så då undrade hon om vi kunde ha koll på henne. Vilket vi såklart ställde upp på! :D så hon kom in till oss, och det tog nog inte mer än 1 min innan hon blev ledsen för att inte grannen var där. :P I ett försök att muntra upp henne tog vi med henne ut på en promenad. Men tro fasen att hon grät då också!! :/ tillslut blev hon lite bättre efter att vi gått en bit med henne, men direkt Marcus gick in och köpte lite godis vid hemmakväll så började hon gråta igen.

På vägen hem stannade vi till hos Mona och Fredrik för att säga hej, vilket var väldigt roligt, trots att Mona var sjuk. Dom höll på att skruva ihop lite möbler så vi försökte hjälpa till så gott vi kunde. :) sen är det ju alltid kul att umgås, oavsett vad man pysslar med. ;) Men Sally, som hunden heter som vi passade, blev helt förälskad i Fredrik! :D hon vägrade lämna hans knä, så han fick mest sitta där med henne och vara arbetsledare när jag och Mona skruvade. ;P Fast ärligt talat så tror jag aldrig att jag har sett henne må så bra! :D hon njöt av varenda minut hos honom och det var verkligen supergulligt. Tydligen brukar han ha den effekten på hundar, så det måste vara något med hans utstrålning som gör att dom älskar honom så. :P grymt bra egenskap tycker jag i alla fall! :)

Men det var som sagt jättekul att se dom, även om jag hoppas att Mona blir frisk snart så vi kan hitta på nåt skoj alla fyra. :) så krya på dig snart vännen!!

Vi kom hem ganska sent, så vi trodde att grannen skulle vara hemma, men icke! :P vi visste inte vad vi skulle göra i det läget, men valde att stanna uppe ett tag för att se om hon kom hem. Fast när klockan blev 2 och hon inte kommit hem så gick vi och la oss. Marcus somnade såklart omedelbart medan jag lyssnade efter minsta tecken på att grannen skulle komma hem. Klockan 04.30 ringde det äntligen på dörren så jag sprang upp och svarade så jag kunde lämna tillbaka lilla Sally. :P vilket ledde till att jag har varit segare än seg idag, för jag låg på helspänn fram tills dess och hade även svårt att slappna av efteråt. :/ Så jag har mest bara handlat, lagat mat och tvättat. Nu sitter jag däremot med en massa artiklar och ett arbete som ska lämnas in imorgon och funderar på om jag ska sätta på en film istället. Syrran rekommenderade ice age 4, så jag får se om jag får igång den. :) nu ska jag fortsätta läsa, samt dregla över menyerna från simple foods (www.eatsimplefoods.com). Riktigt bra koncept, speciellt för folk som inte vet hur dom ska komponera ihop en bra måltid eller för folk som vill äta bra, men inte har tid att laga nåt själva. För mig så fungerar det som jäkligt bra inspiration i alla fall! ;D och det är något Marcus onekligen skulle behöva! När han kom hem från träningen förut ät han en halv grillad kyckling utan nåt till och drack en proteinshake. Protein med protein alltså. Sååååå tråkigt!! :P fast sen åt vi tacos så han fick i sig lite grönt i alla fall. ;) grönt är skönt folket, glöm inte det! ;D

Hoppas att ni har haft en bra helg och att ni får en bra vecka! :D nu är det förövrigt bara en vecka kvar tills jag och Emelie åker till Ullared!! Woooop woooop! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0