Italienguide

Av någon dum anledning så försvann allt jag precis skrivit! :/ Skiiiit också...

'

Men idag har jag i alla fall varit till universitetet. Jag kom dit senare än vad jag hade hoppats på, men jag hade mina anledningar. ;) Fast dit kom jag ändå, och jag satt med på en föreläsning om patologi. Vilket betyder sjukdomslära för den som inte visste det. ;) Så idag har jag fått lära mig om en massa sjukliga förändringar, både reaktiva och neoplastiska samt provtyper. Främst har vi pratat om dom kvinnliga könsorganen, så det hjälpte verkligen aptiten! ;P  Vi fick sitta och kolla på en massa tumörer och organ som dom plockat ut från folk. Otroligt fräscha bilder! :P Sen fick vi höra en massa skräckhistorier också, så jag kommer nog drömma mardrömmar inatt om att min livmoder äter upp mig! :D

'

Men om man bortser från alla äckligheter så var det ändå intressant, och jag lärde mig en hel del. Även om jag redan hört vissa saker förut. ;) Sen lyckades jag även springa på en gammal arbetskollega från Torsby på föreläsningen så det var riktigt kul! :D Framförallt för att jag fick nån att prata med på rasterna. ;)

'

Efter föreläsningen träffade jag Sara-Stina som ska till Perugia nu i vår. Hon ska bo på samma ställe som jag gjorde så jag gav henna alla tips jag kunde och jag tror hon uppskattade det! :) Hon frågade en hel del i alla fall, och jag förberedde henne på att det kanske inte kommer vara så fint boende som man kanske kan tro, men sen berättade jag om en massa annat bra också såklart! :D Jag är helt säker på att hon kommer få det grymt bra i alla fall. ;) 

'

När jag kom hem efter 19 så satte jag mig och pluggade i ca 1,5 timme innan jag la ner för dagen. :P Imorgon ska jag upp igen och dra in till Univeristetet igen för ännu mer pluggande. :P Så nu ska bara få i mig kvällsmat och så ska jag gosa in mig i sängen sen. Längtar som fasen efter mitt fluffiga täcke och min mjuka kudde nu. :) 

'

Igår testade jag för övrigt ICAs rotfruktschips. Det lät som en riktigt bra idé tyckte jag, men efter första tuggan så insåg jag att det inte var nåt att ha. Så jag skulle inte rekommendera nån att köpa dom. :/

'

Sov gott nu! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0