Pace

Heeeeej alla glada!!! :D nu har det varit lite lugnt här ett par dagar, men jag har inte haft tid. :P i fredags gjorde jag tenta, så brist på sömn (skräll liksom!) och ren utmattning gjorde att jag inte orkade skriva nåt på fredagen. :P direkt jag kom hem så la jag mig och sov. Fast det var inte lätt att slappna av när det var så ljust ute, så jag fick dra på mig min sexiga ögonmask. :D kände mig riktigt het när jag låg där tussig, trött, sliten och med en härlig ögonmask på mig, så jag kunde inte låta bli att ta en bild. Så den bjuder jag på nu som kompensation för att jag varit frånvarande dom senaste dagarna! :D sen när jag vaknat till så träffade jag Emelie på eftermiddagen, och vi köpte sushi, lite godis och sen såg vi på tv tillsammans. :) båda var väldigt trötta och hade tänkt spendera kvällen på varsitt håll, eftersom båda var jobbänka den här helgen, men vi kom på att vi skulle ha roligare tillsammans. :) så det var mysigt att se min bästis och att ha bra sällskap att umgås med. :) vi såg bl.a. På gladiatorerna vilket alltid är skoj! Sen igår drog jag iväg till sats och körde ett grymt benpass, men sen körde jag även axlar, biceps och mage. Benpasset bestod av benpress (5*15), utsidan lår/rumpa (5*15), insida lår (3*15) och benspark (5*15). Jag försökte köra riktigt tungt, så idag värker rumpan vill jag lova! Sen körde jag axelpress över huvudet med hantlar, sidopress och sen baksida axel med utåtrotation i cablecross. Biceps körde jag vanligt med stång, sen avslutade jag med 3 cykler av crosstraining. Varje set bestod av russian twists (15 på varje sida), 30 sekunder planka mot pilatesboll med gnugg, 15 situps och sen körde jag statiskt med en viktplatta över huvudet samtidigt som man sänker ett ben i taget. Man kör alla övningarna utan vila och sen en kort vila mellan seten. :P gör man rätt så bränner det rejält i magen! :P

Efteråt skyndade jag mig hem, duschade lite snabbt och drog in till stan för att träffa tjejerna. :) vi började med att spela biljard och sen drog vi till pace. :) jag beställde lite tapas, men det var inte nåt att hänga i granen direkt. Fast det hjälpte hungern i alla fall. ;) men bortsett från maten så det var en riktigt bra kväll ändå! :D idag har jag inte gjort mycket. Känt mig väldigt seg hela dagen, så jag vill bara mysa. :P fast senare ska jag handla, packa och göra iordning för imorgon drar jag och Emelie till ULLARED!! :D yeeeey! :D

Här är förresten tips på en annan rolig övning som jag fick göra i tisdags. Tanken är att man ska göra armhävningar mot en bosuboll, fast istället för att ha benen på marken som man brukar så har man dom på en pilatesboll! :D riktigt jobbigt eftersom man måste aktivera bålen betydligt mer om man ska kunna hålla balansen! Sen när man börjar bli kaxig så kan man lyfta på ett ben och bara stå på ett ben. Tyvärr hittade jag ingen bild på den övningen, men för er som inte vet hur armhävningar mot en bosuboll ser ut så kan ni se på bilden nedan. ;D

Ha en bra kväll godingar! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0