Raggmunk

Oj vilka dagar det har varit! :D Emelie hämtade upp mig kl 08 på måndag så drog vi iväg mot Ullared. Jag hade sovit riktigt dålig på natten, vilket jag misstänker berodde på att jag var spänd inför resan, men jag lyckades piggna till hyfsat ändå. ;P resan gick jättebra, och Emelie körde hur bra som helst. På vägen ner stannade vi till och hade lite fika i solen och vi fick oss många goda skratt. Som när vi upptäckte att Emelie kört ca 10 mil med ett par solglasögon där ena glaset var borta. :D det roliga var att hon sa till mig innan att dom var lite trasiga, men hon menade i bågarna, så när jag såg att glaset fattades så reflekterade jag inte så mycket över det. :P men shit vad vi skrattade sen när vi kom på hur fel det blivit. ;P

När vi kom fram fick vi en riktigt bra parkering, och allt flöt på riktigt bra. Varuhuset var i stort sett tomt så vi hade världens tur, och vi hittade massa bra saker. :) dock handlade jag bara för strax under 600kr första dagen, för jag ville mest kika på saker innan jag shoppade en massa onödigt, vilket jag har en tendens att göra annars. :P

Emelie hittade också massor av helt underbart fina saker till bl.a. bebisen, så hon blev också väldigt nöjd. Det roligaste var när hon kollade på en skötbädd, men inte visste vilken färg hon ville ha. Det fanns röd, svart och beige men hon ville helst ha en grå. Eftersom hon inte kunde bestämma sig så gick vi och fikade, och sen när vi fick tillbaka (hon hade bestämt sig för att ta en svart ändå) så hittade vi en grå!!! :D så jäkla skoj!!! Vi blev överlyckliga båda två och folk tittade på oss som om vi var galna. :P vilket vi är, men ändå. ;D haha! Men det är verkligen så typiskt på Ullared. Hela varuhuset är som en levande organism, där utbudet hela tiden ändrad och förnyas eller byts ut. :) så efter en hård och rolig dag begav vi oss till stugan där vi övernattade. Stugan var riktigt bra och den passade oss perfekt. Dagen efter köpte vi en riktigt god och billig frukost och sen handlade vi några timmar till. :) jag handlade betydligt mer dag två, men jag är glad över alla mina inköp. :) Emelie tänkte inte handla så mycket, men det blev en hel del ändå, för det är nästan omöjligt att inte handla när man är där. :) det roliga var att Emelie lyckades bli fotograferad och intervjuad av göteborgsposten (GP) så hon kommer vara med i deras ullaredsbilaga som kommer ut i mars! Själv var jag i telefon så jag slapp allt det där, vilket jag var väldigt glad för eftersom jag är liiiite för kameraskygg för sånt. Haha! :D

Nu har jag i alla fall köpt:

En vårjacka, en halsduk, jeans, två tröjor, två träningstoppar, en träningströja, två svarta badlakan plus två små svarta handdukar, duschdraperi, två tavlor, kryddor, en tröja till mamma och en massa nötter, deo, tandkräm, två par mjukisbyxor till Marcus, ett par Frank dandy kalsonger, 6 par strumpor till Marcus, disktrasor, toalettpapper, tvål, tvålpump, diskmedelspump, godis, dricka, massa plåster, bakplåtspapper, aluminiumfolie, plastfolie, veet, ljus, bomullspads, rakhyvlar, kökssaker, två skärbrädor mm mm. :D

Hade jag möjlighet så hade jag säkert handlat dubbelt så mycket, men det var tur att jag inte gjorde det, för då hade jag fått leva på nudlar resten av månaden plus att då hade aldrig Henke fått plats i bilen på vägen hem. Egentligen skulle han inte åka med oss, men efter en massa strul så fick han ändra sin flygresa och åka till Göteborg istället och som tur är kunde vi plockade upp honom :) men det gjorde mig absolut inget! :D Henke är ju hur härlig som helst, så jag tyckte bara det var kul att ha med sig honom i bilen. :)

Fast när jag kom hem igår var jag riktigt trött, så jag kan bara tänka mig hur Emelie kände som körde hela vägen dit och hem. Hon är verkligen en stjärna mig bästis!! <3 en riktig tuffing. :)

Idag har jag pluggat en massa och även lagat iordning hemmagjorda raggmunkar med bacon. Jag åt det nämligen när vi kom till Ullared och det var så sjukt gott så jag gjorde samma sak nu när jag kom hem. :) och det blev lika gott nu!!! :D häromdagen gjorde jag även pulled pork (ett recept jag hittade på ICA.se). Det rekommenderar jag verkligen, för det var så underbart gott så jag kan knappt förklara med ord!! :D enkelt att göra och jag var nära på att äta ihjäl mig när jag smakade. Sök efter det och testa det hemma säger jag bara!!! :D

Nu ska jag fortsätta plugga! :D sammanfattningsvis kan jag säga att jag är så otroligt nöjd med min bästisresa, och vi har redan bestämt nu att vi ska göra om det nästa år. :)

Ha en bra dag godingar!

(Btw så hade jag lätt köpt den där sparkdräkten till Marcus om den fanns i hans storlek. Jag föll som fura för den!! Såååå jäkla fiiiiiin!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0