7,5 ton

Nu sitter jag här hemma och ladda för en springtur. :P jag tänkte bara springa en kort runda, bara för att få lite blod i benen. ;) sen tänkte jag köra lite hemmaträning med min pilatesboll också. :)

Det där med kost och träning är så intressant! Speciellt när man får höra på andra människors syn på saken :P jag såg en bekant på Facebook som skrev att hon totalt lyft 4,3 ton totalt på jobbet idag. Självklart var hon stolt över det, för det låter ju onekligen mycket. Så hon skrev och undrade hur många som lyfte lika mycket när dom var och tränade. Då kan jag säga, utan att överdriva att det där slår jag med hästlängder.

När jag kör benpress i maskinen på SATS så har jag i snitt 100kg på. Och jag kör 15 repetitioner i 5 set. Det blir 7,5 ton på EN övning. Sen brukar jag köra minst två benövningar till. Och när jag kör benpress så håller inte jag på en hel arbetsdag. Det går på max 10 min. ;)

Sen såg jag flera som skrev att träning bara är onödigt, för det var bättre att må bra. Men mår man inte bra när man tränar? Visst kan det bli jobbigt och svettigt, men ärligt talat så är det få saker som känns bättre än när man kört ett riktigt härligt pass! :) och varje pass man kör, vare sig det är 20 min eller 2 timmar så gör det skillnad i kroppen! Vissa tror att träning bara handlat om att bli smal och snygg, men dom flesta gör det nog för att vara hälsosamma. Jag tränar för att ha en stark och hälsosam kropp och det är min investering i framtiden. Många människor hade kunnat undvika sjukdomar och diverse besvär bara dom hade rört på sig mer! Då menar jag inte att alla ska ligga och köra 200kg bänkpress, men en promenad, ett gruppträningspass eller liknande hinner ALLA med någon gång under veckan. Och tror nån att dom inte gör det så borde den personen se över sin levnadssituation.

Nej nu ska jag svida om! ;)

Kom ihåg: träning är inte en hobby. Det är en livsstil! ;) och hälsosam mat behöver inte vara äcklig eller tråkig! Det finns miljoner delikata recept där ute, och det finns en anledning till att det kallas "skräpmat". ;)

Puss på er snuttisar! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0