Fajitas

Då var det söndag igen! Och det blev verkligen en helt underbar helg. :) det enda jag kan klaga på är vädret idag och att min överläpp varit lite svullen i helgen av någon anledning(?!). :/ men i övrigt har det varit riktigt mysigt hela helgen. :) allt har liksom varit bättre än bra HELA TIDEN. :D

Idag har varit som dom flesta söndagar. Vi sov länge, sen tvättade vi lite kläder, Marcus drog iväg på träning och jag tog det mest lugnt här hemma (jag åt frukost lite senare än Marcus, så jag var inte redo att åka iväg då, plus att vi tränar på olika gym, så jag bestämde mig för att ha lite egentid istället). ;) när Marcus kom hem åkte vi till ICA maxi och handlade mat vilket gjorde mig glad. :) jag älskar ju att få springa runt i matbutiker och kolla på allt roligt man kan köpa och få inspiration till nya maträtter, i alla fall när man kan handla allt man vill utan att behöva oroa sig för hur man ska få hem allt. ;) Sen har vi som sagt myst en massa och bara fixat inför den kommande veckan. :) oftast brukar söndagarna vara lite jobbiga, och självklart tycker jag att det är tråkigt att Marcus åkt nu, men vi har skrattat så mycket idag och haft så mysigt så jag kan verkligen inte klaga. Dock blev det ingen träning för mig idag, och det är ju lite trist. Men det tar vi igen imorgon! ;) det är så roligt, för det känns som om kroppen börjar bli mer inställd på att springa, vilket såklart är mitt mål. :) så nu känner jag mig taggad inför våren, och längtar verkligen tills vädret blir bättre och marken torkar så jag kan springa i skogen. För ärligt talat, rullband i all ära, men känslan av att ha massa energi och få ta sig en springtur i skogen är svårslaget. :) sen längtar jag tills dom börjar med utomhustabatan igen, för det var riktigt roligt! :) sen finns det ju många andra bra saker med våren/sommaren också, men det blir för mycket för att rabbla upp här. Dock kan jag säga att jag längtar som fasen tills jag får lite färg igen, så jag slipper se ut som ett spöke, och tills vi ska till USA! :D Marcus är också supertaggad på vår resa, men det roliga är att han verkar mest lyrisk över att få se alla sjölejon i san Francisco. :P oavsett så kommer det bli en grymt rolig resa. :)

Men nog om det. ;) Dagens middag fick i alla fall bli fajitas. :) så enkelt, men så sjukt gott! :D grillad kyckling, som blandas med stekt lök och paprika som kryddas ordentligt (vi köpte färdig kryddmix). Detta rullar man sedan in i en tortilla och så har man på lite ost. Ställ in i ugnen på ca 175 grader tills osten smält. Servera med en sallad, crème fraîche och salsa. Sen är det bara att njuta! ;) marcus åt hur mycket som helst, men turligt nog blev det en rulle över, så jag har mat imorgon också. ;)


På tal om mat så hittade vi hummus idag på ICA så jag ska testa nu i veckan! :D jag har aldrig smakat det, så det ska bli riktigt roligt. :) jag har inte bestämt vad jag ska ha det till än dock, men det löser sig. ;) haha

Nej, nu ska jag fortsätta titta på kläder och ladda inför morgondagen. ;)

Hoppas ni får en bra vecka snuttisar! <3

(Okej, jag kanske överdrev lite på bilden hur svullen min läpp har varit, men ni fattar... ;P) hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0