Löpbandet

Nu ska jag ta mig i kragen. :)

I måndags så var det full panik för mig och Marcus. Vi fick skynda oss in till systemet, vilket självklart var fullpackat med folk, och köpa det vi skulle dricka till kvällen. Eftersom både jag och Marcus i stort sett aldrig dricker så har vi aldrig nåt skoj hemma, så tyvärr fick vi offra lite tid på måndagen att fixa det. Marcus köpte några öl, och själv köpte jag smultronvin som jag blandade med schweppes. :) sen passade vi på att äta sushi inne i stan och jag kollade även på lite kläder. Tråkigt nog hittade jag inget bara. :( Fast när vi sprang runt där i stan tappade vi koll på tiden så vi fick halvt SPRINGA till bussen (vi hade tänkte gå hem men det fanns inte tid), och sen var det bara att slänga ner en miljon olika kläder och massa smink, för strax därefter kom Emelie och Henke och hämtade oss. :) så vi 4 drog till ICA välsviken och inhandlade allt vi behövde för kvällen och sen drog vi till Forshaga. :) där började vi direkt med maten, och får jag säga det själv så blev det riktigt bra! Min efterrätt blev kanske inte så bra som jag hade tänkt mig, men den fick duga. ;)

Vi åt i alla fall skagentoast till förrätt (vi gjorde allt själva), oxfilé och potatisgratäng med en god sallad till varmrätt och sen avslutade vi med en glace au four med apelsin och hallon till efterrätt. :)

Efter maten så hann vi inte ens duscha, utan jag sminkade mig bara lite extra och fixade håret lite snabbt och bytte kläder för tiden rann ut och dom andra var på väg. Själva kalasandet blev ganska lugnt, men jäkligt skoj ändå! :D det bjöds på fördrink med tilltugg så körde vi lite olika lekar och så hade vi ett musikquiz. :) det var verkligen supertrevligt, och vi var några som höll igång fram tills 04.30 på morgonen, så det var verkligen en lyckad fest. :)

Dagen efter köpte vi pizza, kollade på filmen "Lawless" (asbra!) och sen tog jag och Marcus bussen hem. :) det var lite sjukt, för när vi stod och väntade på bussen var det en ung kulle som också stod och väntade som höll på att spotta KONSTANT!!! :P han måste ha haft tics eller nåt, för han spottade verkligen heeeeela tiden! Jag och Marcus kunde knappt hålla oss för skratt, för det var så sjukt hur han höll på! Men jag tror han slutade spotta när han klev på bussen i alla fall, som tur är! ;) när vi väl kom hem försökte jag lägga mig ganska tidigt, men hade som sagt miljoner saker i huvudet så jag orkade inte somna. :( jobbet igår gick bra ändå dock, och det var ganska lugnt hela dagen, bortsett från en timme efter lunch då det verkligen drällde in akutpatienter! Men i det stora hela så hade jag det väldigt bra hela dagen, och jag blev tom bjuden på ryskt godis av min kollega och fick en chans att testa mina kinesiska kunskaper på en liten kille som precis kommit till Sverige, så det var bra! :) han blev nog inte så imponerad dock. ;) sen hade jag "otur" med en patient, en 10 årig tjej, som skulle ta en blodprov i fingret. Eller kanske inte otur, men hon var i alla fall väldigt rädd. Så rädd så min kollega fick sitta med henne i 20 min innan mig utan att ens få röra henne. Men jag misstänker att läkaren hade varit ganska hård mot henne, för dom kom tillbaka och det var då jag fick henne. Men efter en liten stund så fick jag i alla fall ta på henne, och det slutade väl. :) hon tom skrattade när jag tagit provet och sa att hon inte kände nåt, så det är ju alltid bra. :)

Sen när jag slutade så kom Mona och hämtade mig i stort sett direkt, så vi drog till sats och körde ett pass. Jag stukade ju min stortå på nyårsdagen (vilket var Marcus fel), så jag orkade tyvärr inte springa nåt igår, men jag körde ett pass med fokus på ben och sen körde jag en massa andra övningar så det blev bra ändå. ;)

När jag sen kom hem var jag som sagt väldigt trött och somnade till i soffan strax innan 22. Men jag sov bara ett par min, för sen kom Marcus och försökte prata med mig, men jag gick och la mig istället. :P socialt gjort, ellerhur?! Haha!

Idag gick jag upp ganska tidigt och kollade lite på tv innan jag bestämde mig för att ta mig frukost. Vi fick även besök av Robert som skulle hjälpa Marcus med bilen, och senare kom även Jimmy. :) fast vid lunch hämtade Mona upp mig så vi drog åter igen till sats, men då var det för att få lite bilder till hennes blogg. :) så går ni in på: www.monasblogg.se kan ni, inom dom närmsta dagarna (kan inte säga när), se vilken mästerforograf jag är. ;)

När vi var klara åkte vi till Vero och köpte mat och sen åkte vi hem till Mona. :) jag har aldrig sett vart dom bor, men lägenheten var jättefin, så jag tror dom kommer få det superbra där! :) jag fick även träffa Fredrik en snabb sväng, och han verkade vara en riktigt trevlig och gullig kille! :) så jag hoppas bara att vi 4 får en chans att hitta på nåt nån gång framöver, för jag är helt säker på att Marcus och Fredrik skulle komma väldigt bra överens. :)

Efter det åkte vi hem till mig, så Mona fick se hur jag bor och sen åkte vi till sats för att träna. :) den här gången lät jag Mona bestämma vad vi skulle köra, för jag vet att hon är grymt duktigt när det gäller allt sånt där, och jag måste säga att det var skitkul! :) först sprang jag 30 min på löpbandet (jag är stolt över mig själv för det!), sen tävlade vi i plankan. Målet var att Mona skulle stå minst 1 min längre än mig, eftersom hon är van att köra. Men jag lyckades ändå stå i nästan 2,5 min så jag tyckte jag gjorde ett bra jobb. :) Mona stod såklart längre än mig, men det gör mig inget. ;) sen körde vi riktiga dips, på stång alltså. Något jag också aldrig gjort tidigare! Jag trodde inte jag skulle orka göra en, men det slutade med att vi båda körde 3x10! Dock kurkade jag så jag gjorde bara 9,5 på sista setet, men ändå! ;) inte illa pinkat! ;P

Nu sitter jag och pluggar lite, men fick ta en paus för att låta allt sjunka in. :) plus att jag fick lite tid att skriva här nu, vilket är bra, för jag kommer nog bli trött ganska snart. ;) och texten jag läser gör mig inte direkt piggare, utan snarare irriterad för den är så dumt skriven. :/ men ett tag till ska jag nog orka stå ut! ;)

Imorgon är det i alla fall tänkt att Marcus och jag ska fira min födelsedag, men han ha varit sur hela dagen så vi får se hur det blir med det. Han är ute och springer nu, så förhoppningsvis har han slutat sura när han kommer hem.

Visste jag inte bättre skulle jag nästan tro att den pojken hade ägglossning nu. ;) haha! :P

Btw så klarade min älskade syster hinderbanan idag!! :D jag är så sjukt stolt över henne, så i vår kan ni räkna med att ni får se konstapel Ljunggren ute på stan! ;) *stolt lillasyster* <3

Puss på er snuttisar! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0