Nytt rekord! :D

Shit vilken bra dag det har varit idag! :D okej, jag sov ganska dåligt inatt för jag var rädd att jag skulle försova mig, så när klockan ringde så låg jag kvar och snoozade lite längre än jag borde ha gjort. Men det gick bra ändå! :D jag kom upp i hyfsad tid, kom in till universitetet och satt vid biblioteket och sökte artiklar. Sen träffade jag min handledare för mitt andra examensarbete och pratade om hur vi skulle lägga upp det. Och det blev superbra! :D jag har ju redan en massa resultat, så det jag ska göra nu är att odla celler, stimulera dom, och sen testa hur våra makrofager påverkar cancerceller. Närmare bestämt lungcancerceller. :) spännande va?! :D och hon tyckte att det jag gjort hittills verkade jättebra, så jag är nöjd. :) supernöjd faktiskt! :D

Efter det letade jag upp Alexander, en doktorand på universitet som jag labbar med i sommar. Så han hjälpte mig att hitta våra resultat, så nu har jag massor med jobb framför mig. Men det känns bra! :D när jag fått mina resultat så träffade jag Sandra så vi fick umgås lite. :) vi åkte in till stan och hon köpte lite saker, sen drog jag hem och åt mat. Vi hann inte ses så länge tyvärr, men vi kommer ses betydligt oftare nu när hon pluggar i stan. :) vilket känns roligt. :)

Efter jag ätit mat så dog jag i soffan en stund. Jag tappade liksom all energi, så jag lyckades somna en sväng i soffan. Som tur är så ringde Marcus som en galning efter mig, så jag vaknade till såpass så jag kunde ta mig ut på en springtur i alla fall. Plus att jag körde lite styrka här hemma också. ;) men springturen gick, trots snö/halka/slask, skitbra! :D jag var redan öm i mina underben, men kroppen kändes stark ändå, så jag sprang 5 km på strax under 30 min. Vilket jag tycker är jättebra med tanke på att jag höll på att slå ihjäl mig typ 5 gånger. :P sen när jag kom hem så körde jag plankan, så jag stod i 3 min och 50 sek, vilket var nytt rekord. Dock var det inte magen som protesterade den här gången, utan axlarna. Men oavsett så var det nytt PB, och det är ju alltid nåt. ;)

Sen hände nåt roligt när Marcus försökte ringa till mig! Av någon anledning så hade Marcus försökt ringa till mig, men så svarade en kille på mitt nummer (?!). Marcus frågade vem det var, och efter lite tvekan så hade mannen sagt att han hette Bjarne?!!!... Haha! :D Marcus mobil brukar ju få damp, men att den ska ringa till nån annan bara sådär, trots att han inte tryckte in mig nummer manuellt, utan valde mig i sin kontaktlista är ju lite oväntat. Gissa om han blev chockad! :D för även om jag låg och sov så är jag jäkligt säker på att jag var ensam i alla fall. ;) och skulle jag vara otrogen så skulle jag antagligen inte vara det med nån som hette Bjarne, för det känns som om det skulle vara nån från lite fel generation. Jag har liksom inga pappa-komplex. ;) hehe ;D

Awesome dag, men nu har jag inte tid att skriva mer. ;) hoppas att ni har haft en bra dag! ;)

//Xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0