Skavsår

Jag tycker att hygien är väldigt viktigt. Jag försöker att alltid hålla mig fräsch och även om jag är en riktig mjukistjej, så vill jag alltid se åtminstone "presentabel" ut. :P jag har inga större problem med att gå ut utan smink eller ha mjukisbyxor på mig på ICA, men det finns en del av mig som jag är mindre bra på att ta hand om...

Jag pratar såklart om mina fötter! :D

Att ge dom predikyr skulle vara som att polera en bajskorv (ursäkta uttrycket!). :D dock ser jag till att dom inte ska lukta äckligt och jag klarar inte av att ha långa tånaglar, så på så vis sköter jag om dom. Men att måla på nån fin nagellack eller smörja in dom eller så, det händer inte. Inte för att jag tycker att det är fel med det, jag orkar bara inte bry mig om sånt. :P plus att jag har konstant blåsor på dom och mina tår är formade efter fotbollsskor. :P så oavsett vad jag gör så kommer dom alltid se förstörda ut. :P

Och jag kan lova att dom inte blev bättre efter dagens powerwalk. Jag har skitbra skor från ecco, men min högerfot kommer inte alla överens med dom längre! Jag får ont efter 5 min och känner hur dom skaver. Men jag lyckades hålla ett bra tempo och gick i en timme så jag är nöjd ändå. Då är det värt liiiite smärta. ;) sen blev jag riktigt glad när jag såg att jag förbränt 600kcal också, så det fungerade som ett bra mentalt plåster på såren. ;)

Nu ska jag duscha, sen ska jag fortsätta läsa en liten stund. :)

Jag såg för övrigt bilden nedan i tidningen buffé. Så tänk på att äta ordentligt med frukt och grönsaker! :D fast kanske inte sådär jättemycket frukt, eftersom det innehåller väldigt mycket socker. Satsa då hellre på en morot eller nåt. Men en frukt om dagen kan man faktiskt äta tycker jag! ;)

Hoppas att ni haft en bra dag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0