Stenålderskost

Jag älskar att läsa och kost, träning och hälsa rent generellt. :) jag tycker det är motiverande att se hur andra människor tränar, äter och lever. Sen älskar jag ju att köpa träningskläder! :P så om nån skriver om sånt så blir jag jätteglad. :) fast samtidigt tycker jag att det är lite löjligt när folk kommer in och ska "träna" och ser suuuuperfixade ut! Ännu värre är när dom kommer ut från gymmet och ser perfekt fixade ut, för då är dom bara där för att få uppmärksamhet och för att få visa upp sig. Som när jag var i Kina, och folk tränade i skjortor... :/

För mig tycker jag då att det är bättre när folk kommer i gamla trasor, för ska man träna så ska man JOBBA tycker jag. Och då ska man svettas! ;) men sen om man väljer att köpa en träningstopp för flera tusen, så bryr jag mig inte överhuvudtaget, för så länge som man köper funktionella kläder så är det ju okej. :) har man råd med sånt så why not liksom? :)

Marcus däremot förstår inte alls varför man ska köpa nya kläder bara för att ha när man tränar. :P han springer alltid runt på gymmet i en svart t-shirt som sitter alldeles för slappt i midjan på honom, och t-shirten i sig är alltid lastgammal. Men han trivs i det, och han får göra precis som han vill. Fast jag kan ju påpeka att han ÄLSKAR funktionskläderna som han fått av mig och min familj också. ;)

Men nog om träningskläder! :D

Jag läste nyss en artikel på tranastyrka.se. Den handlade om stenålderskost kontra medelhavsdiet. :) själv avskyr jag ordet diet, för många ser det som en snabb lösning på sina problem, där dom kan äta massa struntsaker och tro att dom ska bli skitsnygga. Som att leva på 3 burkar barnmat per dag. Suck liksom...
Jag anser dock att man ska vara medveten om vad man stoppar i sig, och jag tycker inte man ska vara allt för strikt. Det finns något som heter livsglädje också! ;) och nej, jag pratar inte om att man ska äta skräp en hel helg bara man äter enbart sallad resten av veckan. Men jag tror inte man dör om man äter pasta, nån chokladbit eller liknande då och då. Eller att man unnar sig nån god frukt för den delen! :) Och som jag sagt tidigare så kan nyttig mat vara både gott och mättande. :) så det kan man också unna sig! och ska jag vara ärlig så äter jag hellre nåt gott och nyttigt än nåt fett och onyttigt. :/ i grund och botten så gäller det att ha folkvett.

Åter då till den här studien. Jag tycker att alla som är intresserade av kosthållning borde läsa den, och tycker man att det blir för jobbigt att gå igenom studien i detalj, så tycker jag att Jacob i vanlig ordning granskat den väldigt bra. Så det räcker om man "bara" vill läsa hans sammanfattning av studien (fast då tycker jag att ni ska läsa allt han skrivit). :)

Länken till studien hittar ni här: http://tranastyrka.se/studier-pa-stenalderskost-del-1/

Bilderna är tagna från google.se

Sov gott godingar. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0